یادداشت

1    2    3   

کسی صنعت چاپ را نمی خواهد ؟

این صنعت مهم در کشور چه جایگاهی دارد؟ آیا به صنعت چاپ و سیاست‌گذاری آن به این نحو و با این جایگاه نگاه می‌شود؟ خیر! صنعت چاپ را کسی نمی‌خواهد. نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که ۴۰ سال متولی این صنعت است . . .

حال ناخوش صنعت چاپ خوش می‌شود؟

دو سال اخیر یکی از دشوارترین سال‌های حضور این صنعت در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور بوده است و اگرچه مشکلات کنونی وضعیت عمومی همه صنایع بوده و بیشتر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی دستخوش . . .

افزیش بی‌سامان قیمت‌ها و نبود مواد اولیه و تهدید جدی صنعت چاپ حوزه مواد اولیه تدبیر اجرایی می‌خواهد

این روزها بازار مواد اولیه به‌ویژه بازار کاغذ روزهای پرالتهاب و پر از نوسانی را پشت سر می‌گذارد و هر روز شاهد افزایش قیمت در انواع کاغذ از جمله کاغذ گلاسه هستیم. اگر چه با عادی شدن روند واردات کاغذ که . . .

رییس و هیات رییسه اتاق اصناف ایران بخوانند! اولویت باید احترام مودیان مالیاتی باشد!

هزاران بار از ممیزین شنیده شده اگر درآمد ندارید تعطیل كنید كه این حرف خیانت بوده و برخلاف قواعد امنیتی برای كشور است. با این حال موضوع احترام درخور شان ارباب رجوع وایجاد شرایط و محیط مناسب همراه با فراهم . . .

نهاد‌های صنفی در ایران چرا پا نمی‌گیرند؟

۷۰ سال پس از راه‌اندازی نخستین نهاد صنفی صنعت چاپ در ایران و گذشت بیش از ۲۰۰ سال از حضور این صنعت کلیدی در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی کشور، مشکلاتی در عرصه نهادهای صنفی این حوزه وجود دارد که گاهی این امر . . .

مشکلاتی که نوازشگر نیست!

این روزها که مشکلات رنگارنگ و متنوعی همه حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی را درگیر کرده و بسیاری از پیامدهای این مشکلات در حوزه‌های دیگری خود را نشان داده است، صنعت چاپ هم به‌عنوان یکی از صنایع کلیدی و راهبردی . . .

صنعت چاپ کشور و مشکلات امروزی آن

صنعت چاپ کشور، این روزها، همچون همه حوزه‌ها در عرصه فعالیت‌های اقتصادی درگیر و دار مشکلات عدیده و فراوانی است و از این‌‎رو، همچون برخی دوره‌های گذشته، شرایط دشوار و نه‌چندان مناسبی را سپری می‌کند. این . . .

کاغذ؛ جانِ کتاب یادداشتی از نصرالله حدادی درباره بحران کاغذ

ممیزی‌های سلیقه‌ای، فراگیرشدن فضای مجازی بی‌ضابطه و دانلود غیرقانونی کتاب‌ها، چاپ زیرزمینی کتاب‌های پرفروش ناشران و همه آفات چهار دهه اخیر کتاب، آنقدر کُشنده نبوده‌اند که گرانی بیش از صددرصد کاغذ داشته بوده است

روز ملی صنعت چاپ و دانشگاهی به وسعت یک آپارتمان

یازدهم شهریور ماه امسال هم گذشت. روزی که قرار بود یادآور اهمیت، جایگاه و نقش صنعت راهبردی چاپ، نشر و بسته‌بندی باشد. شاید طراحان و برنامه‌ریزانی که یازدهم شهریور را روز ملی صنعت چاپ ایران نامیدند، در پی . . .

در صنعت چاپ چه می گذرد؟

بیش از دویست سال از ورود صنعت چاپ به ایران می گذرد. و در طول این سالها فراز ونشیب های بسیاری را به خود دیده است.

گویا چاپ به کما رفته است

سوالی که سالهاست برای اعضاء و فعالان صنف و دیگر اتحادیه ها و حتی نیروهای اجتماعی نزدیک به این صنعت - صنعت چاپ - مطرح بوده و هست این است که چرا مدیریت و عملکرد و بازدهی اتحادیه های چاپ و مدیران دفتر امور . . .

راهکارهای توسعه شرکت های مدیریت صادرات در کشور چرا تولیدکنندگان در صادرات موفق نیستند؟

ایجاد فرهنگ و بلوغ استفاده از خدمات شرکت مدیریت صادرات همراه با پذیرش ریسک توسط تولید کننده و شرکت مدیریت صادرات به شکل مشترک از مسائلی است که در حوزه صادارت کشور مغفول مانده است.

با وجود همزمانی نمایشگاه چاپ با ایام سال نو میلادی نمایشگاه مبلمان اداری به نمایشگاه چاپ و بسته بندی رونق خواهد داد

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی و تجهیزات وابسته از دوم تا پنجم دیماه جاری در محل نمایشگاههای بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

تاثیر صنعت چاپ بر ارتباط ادیان

در بین ادیانی که می شناسیم، بیشترین گفت وگو، مناظره و ردیه نویسی میان دو دین اسلام و مسیحیت بوده است و اختراع صنعت چاپ در قرن ۱۵ میلادی که سرعت بیشتر و هزینه کمتر را به ارمغان آورد، در مواجهه علمی مسلمانان و مسیحیان سهم بسزایی داشت .

تکنیک و مدیریت تولید ناب در صنعت چاپ

تولید ناب در واقع یك فلسفه و نگرش است كه درصدد حذف و از بین بردن هرفرآیند اضافی از مرحله تهیه مواد ‌اولیه تا تولید و نهایتا فروش است كه ارزش افزوده‌ای ایجاد نمی‌کند. ضایعات منابع اثر مستقیم بر قیمت، کیفیت . . .

به اعضا طلا گشتن را نوید ندهید، میخواهیم همان مس بمانیم

مدت های مدیدی بود که جامعه لیتوگراف درگیر نوسان نرخ فیلم و زینک بودند و اعتراضها به گوش کسی نمیرسید. از سرمایه صدوهشتاد میلیون تومانی تعاونی که فقط اندکی از آن به عنوان سرمایه در گردش برای خرید ملزومات صنف درمانده لیتوگراف میتوانست بکار گرفته شود.

به مناسبت سی‌وپنجمین سالگرد آغاز جنگ هشت ساله؛ تبیین نقش مردم و کمک‌های مردمی در دفاع مقدس

در این یادداشت ـ گزارش، نگاهی به کمک‌های مردمی در دوران جنگ هشت ساله شده است و رویکرد ستاد پشتیبانی، جذب و هدایت کمکهای مردمی به جبهه‌ها در انجمن اسلامی صنف چاپ و اتحادیه صنف چاپ بررسی می‌شود.

یادداشتی به مناسبت روز ملی صنعت چاپ چاپ؛ از صنعت رانده، از فرهنگ مانده!

روز ملی صنعت چاپ،‌ دو سالی است که دیگر در تقویم جایی ندارد، دلیل آن بالا بودن تعداد مناسبت‌های مندرج در تقویم رسمی کشور اعلام شده است. با این حال اهالی این صنعت میان‌رشته‌ای به صورت مستقیم و غیرمستقیم . . .

یادداشتی از احمد فروزیده؛ ضرورت تشکیل تیمی فراجناحی برای رفع مشکلات صنعت چاپ

احمد فروزیده، مدرس و پیشکسوت چاپ در یادداشتی که به مناسبت نخستین روز هفته چاپ ضمن برشمردن مشکلات صنعت چاپ و بیان انتظارات این صنف از دولت یازدهم، بر تشکیل یک تیم منسجم، بانفوذ، فراجناحی با اختیار کامل . . .

یادداشت مدیرعامل «به نشر» به مناسبت 11شهریور، روز ملی صنعت چاپ؛ چاپ؛ صنعت پویا در نتیجه تولید و توزیع دغدغه‌مند

یازدهم شهریورماه هر سال، برای اهالی صنعت چاپ اهمیت و معنی بسیاری دارد، در این روز، صنعت چاپ ایران با بیش از دو قرن قدمت و سابقه، بیش از 10 سال است که جایگاه خود را در تقویم کشورمان پیدا کرد و «روز ملی صنعت چاپ» نام گرفت.
1    2    3