یادداشت

1    2    3   

بهروز فتحی ، كارشناس ارشد برنامه ریزی راهبردی و اما چاپ ...

شناخت تحولات فرهنگی وهنری و صنایع وابسته به آن در جهان امروز، از یك سو نوع نگاه و نحوه سیاستگذاری و برنامه ریزی را واقع بینانه تر و منطبق بر ابزارها و امكانات موجود هدایت می كند.

به حرمت بهار و به یاد دکتر حسابی یادداشتی از رضارضایی

در قسمت یادداشت نویسی سایت اخبار چاپ تاکنون آنچه نگاشته شده پیرامون موضوع چاپ و نشر بوده؛ من اما این بار به قصد سنت شکنی و به حرمت بهار که اینک جانش به نیمه رسیده است خواستم تا این بار صفحه یادداشت را . . .

اتلاف کاغذ، ارز و منابع طبیعی تب انتشار نشریه در صنعت چاپ

اخبار چاپ:احتمالاً این سوال برای خیلی ها مطرح شده است که انتشار این همه نشریه در حوزه صنعت چاپ برای چیست؟ و چرا همچنان شاهد افزایش شمار و عناوین آن ها هستیم؟ نشریاتی غیر حرفه ای، کم مایه، تقلیدی، بدون . . .

تصمیم گیری در خلاء

آنچه باعث نگارش این یادداشت شد درج خبر تنظیم تفاهم‌نامه ده ماده‌ای بین وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاداسلامی و صنایع و معادن است که در این تفاهم‌نامه-به اذعان عموم ـ دست‌اندرکاران تشکلهای صنفی و غیردولتی- . . .

داریوش نثاری: مسابقات چاپ، چرا و چگونه برگزار می‌شوند؟

علم پدیده‌ای جهانی و محصول پویایی جوامع و مراودات و ارتباطات میان تمدن‌ها و ملت‌هاست. حتی در علوم اجتماعی نیز که مهر و نشان فلسفی و عقیدتی دارد نمی‌توان از دست‌آوردهای جهانی بی‌نیاز بود و حتی نمی‌توان . . .

آسیب شناسی کارشناسی مدعیان تمامیت خواه در صنعت چاپ

این‌گونه آدم‌ها انسان‌هایی تک‌بعدی هستند. درسی خوانده‌اند و علم یا اطلاعاتی اندوخته‌اند. اما به دلیل غفلت از پرورش شخصیت و رشد فرهنگی و کسب ارزش‌های اخلاقی و انسانی نارس و خام مانده‌اند. شخصیتی که رشد . . .

در پی تجاوز به حریم آموزشی دوره های صحافی پیشرفته کلاس آموزشی، قربانی مطامع صنفی شد

متاسفانه در روزهای گذشته یكی از دوره‌های آموزشی كه اتفاقا از دوره‌های موفق آموزشی به حساب می‌آید، با بی‌تدبیری برخی افراد صنفی و صرفا به بهانه احقاق حق خویش به تشنج گرایید و كام بسیاری از علاقه‌مندان به این صنعت فرهنگی را تلخ كرد.

یادداشتی از بهروز فتحی صنعت چاپ؛ برنامه پنجم و بایدها و نبایدها

نزدیک به 20 روز پیش، کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مراحل بررسی تخصصی لایحه قانون برنامه پنجم توسعه را پایان داده و این قانون را جهت بررسی در صحن علنی تقدیم هیات رئیسه مجلس نمود. ابهامات و تردیدهای بسیاری . . .
1    2    3