یادداشت

1    2    3   

انتخابات تعاونی چاپخانه‌داران؛ منافع شخصی یا منافع گروهی؟

حرکت‌های اجتماعی نتیجه احساس نیاز و اشتراک منافع جمعی است. ضرورت تشکیل نمادهای مرتبط با حوزه‌های مختلف نیز از همین احساس نیاز و اشتراک منافع هویدا می‌شود. شاید یکی از بارزترین نمونه‌های همیاری جمعی و توجه . . .

برای بنیانگذار «نشر کارنامه» در دومین سال فقدانش

آنقدر دنیا بامدادهای تاریک، بامدادهای بی‌طلوع دیده است که تعریفی جز اشاره‌های مسموم رو به چشم‌های مبهوت تاریخ نمی‌توان دید.

یادداشتی از احمد فروزیده؛ صنعت چاپ به مثابه میزان راستی‌آزمایی آمارها

احمد فروزیده، پیشکسوت و مدرس چاپ در بخشی از یادداشت خود نوشته است: از چاپ می‌توان به عنوان یک مرجع، میزان و شاخص برای بررسی و راستی‌آزمایی آمار گرفته شده از دولت برای وضعیت واقعی اقتصادی، خدماتی، کشاوزی و تولیدی کشور استفاده کرد.

راهکارهای حمایت دولت از صنایع استانی

دولت محترم توانمندی های تولیدات صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی تمام استان های کشور را رصد و با شناسایی، حمایت و هدایت ذینفعان استانها خصوصاً کشاورزی و صنایع دستی با رفع اشکالات، کمک و همفکری صاحبنظران بومی . . .

تورم اقتصادی به سود چه کسانی است؟

اکثر کارشناسان و آگاهان حوزه اقتصادی اعتقاد دارند، در شرایط تورمی، افراد با درآمدهای ثابت و خصوصاً حقوق‌بگیران بیشترین صدمه را متحمل می‌شوند و بخش زیادی از قدرت خرید خود را از دست می‌ دهند و در نتیجه درآمد . . .

یادداشت غلامرضا شجاع: چگونگی شناسایی کم‌درآمدها و وظیفه دولت‌های کارآمد

هدفمند کردن یارانه‌ها تاکنون به چه سمت و سویی رفته است و اجرای آن چه مقدار در فقرزدایی موثر بوده و تکلیف بی‌نیازان یا همان ثروتمندان که تا امروز یارانه نقدی را گرفته‌اند، چیست؟

پایان یک بازی کودکانه

مدیرکل اسبق دفتر امور چاپ وزارت ارشاد، طرح موضوع «تداخل صنفی» را «یک بازی کودکانه» خواند که گرچه «ختم به خیر شد» اما نباید از انگیزه‌های پشت پرده و ارتباط آن با لابی نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی غافل بود.

به بهانه بازیابی سایت رسمی اتحادیه چاپخانه داران تهران مراقب نام دامنه سازمان خود باشید

اتحادیه ها و انجمن های صنفی و صنعتی كه اموال ایشان متعلق به عموم مردم است باید در حفظ و تملك اموال خود چه مجازی و چه حقیقی كوشا باشند . باید توجه داشت كه نام دامنه این سازمانها به دلیل مراجعه زیاد كاربران . . .

سهم ما از تجارت جهانی چاپ

اگر توسعه صنعتی و كشاورزی مد نظرتان است، توسعه صنعت چاپ و بسته‌بندی جزو لاینفك آن است. اگر توسعه صنعتی محصولات غیرنفتی، كشاورزی و پتروشیمی، لازمه پیشرفت كشور است، صنعت چاپ و بسته‌بندی ركن زیربنایی آن است . . .

علی جنتی برنامه های خود را به مجلس ارائه کرد: برنامه های فرهنگی وزیر اعتدال

وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های خود برای ارتقا و بهبود وضعیت فرهنگی و هنری کشور را که به مجلس ارائه شده ، منتشر کرد. علی جنتی در این برنامه ها با اشاره به ظرفیت های . . .

یادداشت جلال ذکایی بر مشکلات صنعت چاپ و دولت یازدهم قفل صنعت چاپ و کلید حسن روحانی

براساس باورهای غلط و ساختار کهنۀ قانونی این حوزه، صنعت چاپ به عنوان بخشی از حوزۀ فرهنگ و متاسفانه ضعیف‌ترین بخش این حوزه به شمار می‌آید و مضافاً اینکه، صنعت چاپ کشور به دلیل فقدان نگاه واحد مدیریتی، در . . .

ضرورت چکش کاری بیشتر سند راهبردی

بدون شک تدوین، تصویب و رونمایی از یک سند مهم در حوزه چاپ در کارنامه مدیران کنونی وزارت ارشاد، معاونت امور فرهنگی و دفتر امور چاپ نوشته خواهد شد ، اما توجه به ضوابط ، شرایط و همه جوانب امر هم در این زمینه در حافظه صنعت چاپ هم نوشته و ضبط خواهد شد.

بازگشت چاپ به نمایشگاه کتاب؛ فرخنده و قابل تکرار!؟

اتفاقی که می توانست برای حوزه چاپ خوشایند باشد در نخستین گام و پس از چند سال چندان شیرین نشد و با توجه به این که دست اندرکاران دولت بعد که متولی نمایشگاه می شوند چنین نگاهی را بپسندند و دوباره به حضور . . .

در گریز از فعالیت های صنفی

اتحادیه چاپخانه داران تهران با تعیین مهلتی که مرداد ماه اعلام شده از فعالان صنعت چاپ شهر تهران که پروانه فعالیت صنفی ندارند خواسته است تا نسبت به دریافت پروانه کار به این اتحادیه مراجعه کنند و از مشکلاتی . . .

ضرورت سیاستگذاری و برنامه ریزی در صنعت چاپ

به نظر می رسد در حوزه چاپ و بسته بندی، دولت برای تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله (ایران 1404) و رسیدن به جایگاه اول منطقه ، الهام بخش در جهان اسلام و ... لازم است به یك باز تعریف از نحوه ی ایفای نقش و . . .

پایان ناکارآمدی های دفتر امور چاپ

عملکرد سرپرست دفتر امور چاپ در زمانی طولانی حدود 3 سال در این دفتر، اگرچه نکات مثبتی دارد ، اما نکات منفی آن چنان پررنگ و واضح اند که بسیاری از فعالان حوزه چاپ حضور وی در این مدت طولانی را غیر قابل قبول می دانند.

نمایشگاه نوزدهم و وظیفه ما

نمایشگاه نوزدهم هم همچون همه برنامه های دیگر صنعت چاپ برگزار می شود و به پایان می رسد و آنچه می ماند صنعتی است که باید شکوفا شود و تنها راه شکوفایی هم از درون صنف چاپ و بسته بندی می گذرد.

در گیجی مفهوم وحدت

به نظر می رسد دست اندرکاران امر وحدت نداشتن تعامل مثبت در صنعت چاپ را نشانه نبود وحدت گرفته اند و برای رسیدن به تعامل مثبت از واژه پرطمطراق وحدت استفاده می کنند تا نشان دهند که کار بزرگی در پیش است.

به بهانه روز ملی صادرات چاپ و بسته بندی صندلی ندارد

سرپرست دفتر امور چاپ در سال 1390 میزان صادرات محصولات چاپی کشور را حدود 51 میلیارد تومان و میزان واردات این محصولات را حدود سه برابر صادرات یعنی 145 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرده است.

قانون‌ در سیره رسول خدا (صل الله علیه و آله)

بر اساس سیره رسول خدا(ص) و امیرمؤمنان علی(ع)‌، رزمنده راه خدا به این بهانه که به جهاد در راه خدا می‌رود مجاز نیست، در مسیر حرکت خود در اموال مردم تصرف کرده، چیزی از آن بردارد و ضرری به آنان برساند یا توقع نابه‌جایی را از عاملان حکومتی داشته باشد.
1    2    3