پاسخی صنعتی به زیاده‌خواهی انگلیسی
ماشین‌آلات چاپ انگلیسی اجازه ورود به ایران را ندارند


در پی ورود برخی ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت چاپ ـ بخصوص در بخش پس از چاپ ـ و عدم امکان ترخیص آن‌ها از گمرک کشور، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرپرست دفتر امور چاپ این وزارتخانه دستور داد: از این پس صدور مجوز ورود و ترخیص هرگونه کالا و ماشین‌آلات چاپ از کشور انگلستان به ایران ممنوع است.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری مهر، بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دفتر امور چاپ این وزارتخانه دستور داد: از این پس صدور مجوز ورود و ترخیص هرگونه کالا و ماشین‌آلات چاپ از کشور انگلستان به ایران ممنوع است. این اقدام در راستای مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمنان انقلاب اسلامی به‌ویژه انگلستان که در حمایت از فتنه سال گذشته و نیز در تحریم کشورمان ایران فعالیت جدی داشته اتخاذ شده است.

براساس این دستورالعمل ثبت هرگونه سفارش و ورود کالا و ماشین‌آلات‌چاپ از کشور انگلستان غیرمجاز است؛ دستورالعمل مذکور به کلیه گمرکات کشور نیز ابلاغ شده است.

این دستور شامل کلیه شرکت‌های واردات کالا و خدمات صنعت چاپ که از نام و لوگوی برندهای کشور انگلستان جهت معرفی و فروش محصولات خود استفاده می‌کنند، نیز می‌شود. در نتیجه از ورود کالاهای آن‌ها به کشور جلوگیری خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۲ مرداد


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: