پاسخی صنعتی به زیاده‌خواهی انگلیسی
ماشین‌آلات چاپ انگلیسی اجازه ورود به ایران را ندارند


در پی ورود برخی ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت چاپ ـ بخصوص در بخش پس از چاپ ـ و عدم امکان ترخیص آن‌ها از گمرک کشور، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرپرست دفتر امور چاپ این وزارتخانه دستور داد: از این پس صدور مجوز ورود و ترخیص هرگونه کالا و ماشین‌آلات چاپ از کشور انگلستان به ایران ممنوع است.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری مهر، بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دفتر امور چاپ این وزارتخانه دستور داد: از این پس صدور مجوز ورود و ترخیص هرگونه کالا و ماشین‌آلات چاپ از کشور انگلستان به ایران ممنوع است. این اقدام در راستای مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمنان انقلاب اسلامی به‌ویژه انگلستان که در حمایت از فتنه سال گذشته و نیز در تحریم کشورمان ایران فعالیت جدی داشته اتخاذ شده است.

براساس این دستورالعمل ثبت هرگونه سفارش و ورود کالا و ماشین‌آلات‌چاپ از کشور انگلستان غیرمجاز است؛ دستورالعمل مذکور به کلیه گمرکات کشور نیز ابلاغ شده است.

این دستور شامل کلیه شرکت‌های واردات کالا و خدمات صنعت چاپ که از نام و لوگوی برندهای کشور انگلستان جهت معرفی و فروش محصولات خود استفاده می‌کنند، نیز می‌شود. در نتیجه از ورود کالاهای آن‌ها به کشور جلوگیری خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۲ مرداد