محمد رضا سنگری در واکنش به اظهارات پرویز
به کمک ارشاد نیازی نداریم//ارشاد بهانه گیری نکند


اخبار چاپ:پس از واکنش دبیر اجرایی جشنواره ربع قرن کتاب دفاع مقدس به اظهارات معاون فرهنگی ارشاد،این بار دبیر علمی جشنواره،محمدرضا سنگری نیز زبان به انتقاد گشود: متاسفانه معاونت فرهنگی ارشاد با جشنواره همکاری نکرد و در میانه راه ما را تنها گذاشت و اکنون تنها قصد ارائه کمک مختصری به جشنواره را دارد. به لطف خدا سخت‌ترین مراحل کار را پشت سر گذاشته‌ایم. فقط بخشهای اجرایی جشنواره باقی مانده و به کمک ارشاد نیازی نیست.

وی در تشریح سطح همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با خواسته‌های معاونت فرهنگی ارشاد افزود: گروه داوری "ادبیات داستانی" یکی از حوزه‌های مورد دغدغه دکتر محسن پرویز بود که آن را به سه شاخه "خاطره - داستان"، "رمان" و "داستان کوتاه" و "مجموعه داستان" تقسیم کردیم و این نشانگر توجه ویژه ما به این عرصه است.
سنگری ادامه داد: نگرانی دکتر پرویز از بالا آمدن چند کتاب خاص در مراحل داوری گروه ادبیات داستانی بود که ما با تاکید بر معیارهای کلی انتخاب آثار برتر جشنواره ماننده همخوانی کتابها با ارزشهای دفاع مقدس و عدم توهین به شخصیتهای برجسته جنگ سعی در ایجاد اطمینان در وی داشتیم.
دبیر علمی جشنواره "ربع قرن کتاب دفاع مقدس" از وجود متن تفاهمنامه ارشاد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یاد کرد و گفت: اولین نگاه به مفاد این تفاهمنامه نشانگر لزوم همکاری این دو نهاد در برگزاری جشنواره ربع قرن کتاب دفاع مقدس است. دبیران علمی و اجرایی این جشنواره با حضور نمایندگان ارشاد در شورای سیاستگذاری انتخاب شدند و این نشانگر اطمینان وزارت ارشاد به ماست بنابراین نظر داوران انتخابی هم باید مورد وثوق آنها باشد.
وی افزود: ما طرحها و مصوبات خود را ارائه و از آنها نیز نظرخواهی کردیم حتی نمایندگان ارشاد در مراحل اولیه انتخاب داوران حضور داشتند و با این اوصاف جای هیچ بهانه‌ای برای وزارت ارشاد وجود ندارد.
سنگری در پایان با تاکید بر برگزاری حتمی جشنواره "ربع قرن کتاب دفاع مقدس" گفت: مراسم اختتامیه جشنواره روز یکشنبه پنجم مهرماه به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.



در همین ارتباط:
واکنش تند مسوولان جایزه ربع قرن کتاب دفاع مقدس به ارشاد

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ يکشنبه ۱ شهريور
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۸۸ اول شهريورکلیدها : سنگری پرویز ربع قرن


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: