عضو شورای سیاست گذاری صنعت چاپ خواستار شد:
بازنگری واصلاح قوانین موجود صنعت چاپ کشور


شورا باید برای آسان کردن مسائل و مشکلات صنعتگران و دست اند کاران حوزه چاپ گام موثرتری برداردو در اولین قدم باید به بازنگری و اصلاح قوانین مربوط به چاپ ،از جمله ورود ماشین آلات چاپ ،اصلاح آیین نامه ها ی گمرکی و پرداختن به زیر ساخت ها ی مهم این صنعت بپردازندکه خوشبختانه به این مسئله در اولین جلسه شورا پرداخته شد.

یک عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ اصلاح وبازنگری قوانین این صنعت و پرداختن به زیر ساخت های اساسی این حوزه را از مهم ترین وظایف این شورا دانست

علی مغانی در گفتگو با خبرنگار اخبار چاپ با بیان این مطلب گفت:تشکیل شورای سیاست گذاری یکی از اقدامات مهم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ونیازی اساسی برای سرو سامان دادن به مشکلات صنعت چاپ است  و ضرورت تشکیل ان از سالها پیش احساس  می شد.

وی افزود:از آنجا که حل مسائل و مشکلات صنعت چاپ از سال ها ی پیشین باید صورت می گرفت   تشکیل و برگزاری  جلسات این شورا، آن را با کوهی از مشکلات صنت چاپ مواجه خواهد کرد  که همه آن ها برای ارتقاء صنعت چاپ کشور ضروری و حیاتی است.

وی تصریح کرد:شورا باید برای آسان کردن مسائل و مشکلات صنعتگران و دست اند کاران حوزه چاپ گام موثرتری برداردو در اولین قدم باید به بازنگری و اصلاح قوانین مربوط به چاپ ،از جمله  ورود ماشین آلات چاپ ،اصلاح آیین نامه ها ی گمرکی و پرداختن به زیر ساخت ها ی مهم این صنعت بپردازندکه خوشبختانه به این مسئله در اولین جلسه برگزاری شوراپرداخته شد.

مغانی درخصوص نحوه انتخاب و اصولی اعضای شورای سیاست گذاری برای حل مسائل و مشکلات صنعت چاپ گفت:انتخاب اعضای شورای سیاست گذاری بر اساس اساسنامه تشکیل شوراصورت می گیرد و دبیر شورا اعضای  پیشنهادی را معرفی کرده  و رییس شورا هم بر اساس شناختی که از آنها دارد افراد پیشنهاد شده را انتخاب می کند که خوشبختانه اعهضای کنونی در این صنعت  با تجربه هستند و امید است دور از مسائل حاشیه ای بتوانند به دغدغه های اصلی این حوزه بپردازند.

وی خاط نشان کرد:اعضاء و ریاست شورا،در بررسی مشکلات چاپ کشور بخصوص آموزش صنعت چاپ ،نوسازی ماشین آلات و توسعه زیر ساخت های آن باید  همه چاپخانه داران  کشور را در نظر بگیرند.

رییس اتحادیه چاپخانه داران مشهد  گفت: در حوزه قوانین  ، حوزه چاپ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

به گفته وی اصلاح قوانین تبعیض آلود وبازنگری در قوانین موجود یک ضرورت است وشورا باید به این امر اهتمام ویژه داشته باشد.

مغانی افزود:در حوزه معافیت های گمرکی و مالیاتی مثلا تولید کنندگان اقلام مصرفی مثل پفک و چیپس علاوه بر معافیت گمرکی واردات ماشین آلات ، از امکانات دولتی شهرک های صنعتی از جمله زمین و آب و برق وگاز بهره می گیرندو این در حالی است که این گونه تسهیلات به حوزه چاپ که تولید اقلام فرهنگی مثل کتاب و نشریه و بسته بندی را در بر می گیرد اختصاص نمی یابد.

 

 

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ سه شنبه ۱۴ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۰ چهاردهم تيرکلیدها : مغانی شورای سیاستگذاری صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: