عضو شورای سیاست گذاری صنعت چاپ خواستار شد:
بازنگری واصلاح قوانین موجود صنعت چاپ کشور


شورا باید برای آسان کردن مسائل و مشکلات صنعتگران و دست اند کاران حوزه چاپ گام موثرتری برداردو در اولین قدم باید به بازنگری و اصلاح قوانین مربوط به چاپ ،از جمله ورود ماشین آلات چاپ ،اصلاح آیین نامه ها ی گمرکی و پرداختن به زیر ساخت ها ی مهم این صنعت بپردازندکه خوشبختانه به این مسئله در اولین جلسه شورا پرداخته شد.

یک عضو شورای سیاستگذاری صنعت چاپ اصلاح وبازنگری قوانین این صنعت و پرداختن به زیر ساخت های اساسی این حوزه را از مهم ترین وظایف این شورا دانست

علی مغانی در گفتگو با خبرنگار اخبار چاپ با بیان این مطلب گفت:تشکیل شورای سیاست گذاری یکی از اقدامات مهم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ونیازی اساسی برای سرو سامان دادن به مشکلات صنعت چاپ است  و ضرورت تشکیل ان از سالها پیش احساس  می شد.

وی افزود:از آنجا که حل مسائل و مشکلات صنعت چاپ از سال ها ی پیشین باید صورت می گرفت   تشکیل و برگزاری  جلسات این شورا، آن را با کوهی از مشکلات صنت چاپ مواجه خواهد کرد  که همه آن ها برای ارتقاء صنعت چاپ کشور ضروری و حیاتی است.

وی تصریح کرد:شورا باید برای آسان کردن مسائل و مشکلات صنعتگران و دست اند کاران حوزه چاپ گام موثرتری برداردو در اولین قدم باید به بازنگری و اصلاح قوانین مربوط به چاپ ،از جمله  ورود ماشین آلات چاپ ،اصلاح آیین نامه ها ی گمرکی و پرداختن به زیر ساخت ها ی مهم این صنعت بپردازندکه خوشبختانه به این مسئله در اولین جلسه برگزاری شوراپرداخته شد.

مغانی درخصوص نحوه انتخاب و اصولی اعضای شورای سیاست گذاری برای حل مسائل و مشکلات صنعت چاپ گفت:انتخاب اعضای شورای سیاست گذاری بر اساس اساسنامه تشکیل شوراصورت می گیرد و دبیر شورا اعضای  پیشنهادی را معرفی کرده  و رییس شورا هم بر اساس شناختی که از آنها دارد افراد پیشنهاد شده را انتخاب می کند که خوشبختانه اعهضای کنونی در این صنعت  با تجربه هستند و امید است دور از مسائل حاشیه ای بتوانند به دغدغه های اصلی این حوزه بپردازند.

وی خاط نشان کرد:اعضاء و ریاست شورا،در بررسی مشکلات چاپ کشور بخصوص آموزش صنعت چاپ ،نوسازی ماشین آلات و توسعه زیر ساخت های آن باید  همه چاپخانه داران  کشور را در نظر بگیرند.

رییس اتحادیه چاپخانه داران مشهد  گفت: در حوزه قوانین  ، حوزه چاپ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

به گفته وی اصلاح قوانین تبعیض آلود وبازنگری در قوانین موجود یک ضرورت است وشورا باید به این امر اهتمام ویژه داشته باشد.

مغانی افزود:در حوزه معافیت های گمرکی و مالیاتی مثلا تولید کنندگان اقلام مصرفی مثل پفک و چیپس علاوه بر معافیت گمرکی واردات ماشین آلات ، از امکانات دولتی شهرک های صنعتی از جمله زمین و آب و برق وگاز بهره می گیرندو این در حالی است که این گونه تسهیلات به حوزه چاپ که تولید اقلام فرهنگی مثل کتاب و نشریه و بسته بندی را در بر می گیرد اختصاص نمی یابد.

 

 

 

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۰ سه شنبه ۱۴ تير