نایب رئیس كمسیون فرهنگی مجلس:
تدوین برنامه پنجم توسعه و توجه به کتاب و کتابخوانی


اخبارچاپ: مجلس به عنوان یک قانونگذار از سهم کتاب در جامعه دفاع و حمایت می کند و خوشبختانه در همین راستا در برنامه پنجم توسعه که در حال تدوین است توجه خوبی به حوزه کتاب شده است

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از ستاد خبری هجدهمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران: محمد جواد آرین منش، نایب رئیس كمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: برگزاری هفته کتاب فرصتی مناسب برای ترویج کتاب و کتاب خوانی و بالا بردن سرانه مطالعه است.
نایب رئیس كمسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: نامگذاری روزهای هفته كتاب بر اساس اهداف خاصی تعیین شده که تمامی نهادهای شركت كننده در ستاد برگزاری باید تلاش كنند تا به این اهداف برسند.
وی افزود: جامعه ما بر فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی مبتنی است و معجزه پیامبراسلام(ص) نیز کتاب است.
محمد جواد آرین منش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در کتاب و کتاب خوانی گفت: به نظرم آموزش و پرورش از مهم ترین نهاد‌های تاثیرگذار در حوزه کتاب و کتاب خوانی است؛ برای این کارنیازمند تحول اساسی در نظام آموزش و پرورش هستیم.
نایب رئیس كمسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه کتاب و تاسیس کتابخانه در سطح کشور، تمرکز زدایی امکانات مطالعه از کلان شهرها و تبلیغ توسط رسانه ملی از دیگر کارهایی است که برای بهبود اوضاع مطالعه کشور می‌توان انجام داد.
وی در پایان افزود: مجلس به عنوان یک قانونگذار از سهم کتاب در جامعه دفاع و حمایت می کند و خوشبختانه در همین راستا در برنامه پنجم توسعه که در حال تدوین است توجه خوبی به حوزه کتاب شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۸ آبان


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: