نایب رئیس كمسیون فرهنگی مجلس:
تدوین برنامه پنجم توسعه و توجه به کتاب و کتابخوانی


اخبارچاپ: مجلس به عنوان یک قانونگذار از سهم کتاب در جامعه دفاع و حمایت می کند و خوشبختانه در همین راستا در برنامه پنجم توسعه که در حال تدوین است توجه خوبی به حوزه کتاب شده است

به گزارش اخبارچاپ و به نقل از ستاد خبری هجدهمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران: محمد جواد آرین منش، نایب رئیس كمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: برگزاری هفته کتاب فرصتی مناسب برای ترویج کتاب و کتاب خوانی و بالا بردن سرانه مطالعه است.
نایب رئیس كمسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: نامگذاری روزهای هفته كتاب بر اساس اهداف خاصی تعیین شده که تمامی نهادهای شركت كننده در ستاد برگزاری باید تلاش كنند تا به این اهداف برسند.
وی افزود: جامعه ما بر فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی مبتنی است و معجزه پیامبراسلام(ص) نیز کتاب است.
محمد جواد آرین منش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در کتاب و کتاب خوانی گفت: به نظرم آموزش و پرورش از مهم ترین نهاد‌های تاثیرگذار در حوزه کتاب و کتاب خوانی است؛ برای این کارنیازمند تحول اساسی در نظام آموزش و پرورش هستیم.
نایب رئیس كمسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه کتاب و تاسیس کتابخانه در سطح کشور، تمرکز زدایی امکانات مطالعه از کلان شهرها و تبلیغ توسط رسانه ملی از دیگر کارهایی است که برای بهبود اوضاع مطالعه کشور می‌توان انجام داد.
وی در پایان افزود: مجلس به عنوان یک قانونگذار از سهم کتاب در جامعه دفاع و حمایت می کند و خوشبختانه در همین راستا در برنامه پنجم توسعه که در حال تدوین است توجه خوبی به حوزه کتاب شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۱۸ آبان