رییس اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ:
کشور های توسعه یافته به چاپ نگرش صنعتی دارند.


برای صادراتی شدن باید هوشمندانه رفتار کنیم و از الگوهای کشور های همجوار بهره بریم.

به گزارش اخبار چاپ، بابک عابدین رییس اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران در مراسم اختتامیه جشنواره ملی صنعت چاپ که پیش از ظهر امروز در تالار وحدت برگزار شد گفت: برای صادراتی شدن باید هوشمندانه رفتار کنیم و از الگوهای کشور های همجوار بهره بریم. هم اکنون ترکیه به عنوان کشوری موفق در چاپ و بسته بندی ، 50% هزینه نمایندگان تولیدی و خدماتی کشور خود را در نمایشگاه ها وهمایش های بین المللی می پردازد. کشور هایی مانند ترکیه به چاپ نگرشی صنعتی دارند.

وی گفت: صنعتگران و فعالان چاپ کشور همواره با کلیه توان ایرانی در راستای تعالی کشور کوشش کرده اند. حتی در دشوار ترین شرایط اقتصادی عقب نشینی نکرده اند. اهالی چاپ تلاش کرده اند تا در خدمت صنعت چاپ و کمک به تولید ناخالص ملی باشند.

وی گفت : واقیت این است که صنعت چاپ با اهتمام مدیران و مسئولان تنها توانسته است در حفظ سرمایه گذاری تلاش کند و متاسفانه از موقیت های رشد باز مانده است. اکنون با توجه به توافق برجام و فرصت های بدست آمده زمان آن است که نگاهی متفاوت به این صنعت داشته باشیم.

رییس اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ادامه داد: اگر می خواهیم سهمی در خور از درآمد های جهانی داشته باشیم باید در راستای توسعه صنعتی آن قدم بر داریم و لازمه این کار با برنامه ریزی پشتکار اجام می شود. همچین اشاره کرد به در آمدی بالغ بر 80 میلیارد دلار. وی با خطاب قرار دادن وزیر ارشاد ادامه داد حضور چندین ساله و بین المللی صنعتگران ما در این حوزه نشان داده که می توانیم سهم خود را در بازار منطقه و حتی سایر نقاط جهان افزایش دهیم. هم اکنون با حضور در نمایشگاه های بین المللی توانسته ایم سهم قابل توجه ای صادرات صنعت چاپ را افزایش دهیم. نه تنها به بازار های منطقه بلکه به قاره های اروپاو آمریکا هم صادرات داشته باشیم.

عابدین در ادامه گفت: با شروع هدفمند نمودن سرمایه گذاری های بخش خصوصی و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته ایم واردات بی رویه ی چاپی و خروج ارز از کشور را در بخش های چاپ و بسته بندی کاهش دهیم. و این کار باعث سرمایه گذاری مشرک خارجی در چاپ را فراهم نموده است.

وی در خصوص صادرات غیر نفتی گفت: به این باور رسیده ایم که با برنامه ریزی و تعریف چشم اندازها برای صنعت چاپ و بسته بندی می توان سهم قابل توجه ای در صادرات غیر نفتی داشت. همچنین صنعت چاپ را صنعتی فراگیم و عظیم عنوان کرد  که هیچ صنعتی بدون صنعت چاپ و بسته بندی رشد نخواهد کرد. و برای این ها نیاز به بهره مندی از امکانات صنعتی و رفع موانع کسب و کار داریم.

عضو هیئت مدیرهاتحادیه چاپخانه داران گفت: باید شرایط ورود تکنولوژی و دانش استفاده از آنرا توسعه دهیم. اگر هدف ما افزایش سرانه درآمد ملی، اشتغالزایی و توسعه صادرات و رشد اقتصادی باشد باید فعالیت و برنامه ریزی خود را صادرات محور کنیم.

در پایان رییس اتحادیه صادرکندگان چاپ به خدمات و عوارض ورودی اشاره کرد و گفت : در هیچ کشور توسعه یافته ای مواد اولیه و واسطه مصرفی در تولید وخدمات عوارض ورودی بالای 5% ندارد چراکه در غیر اینصورت چشم انداز صادراتی با ارزش افزوده قابل توجه ای میسر نخواهد بود.

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۱ مهر
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۵ يازدهم مهرکلیدها : بابک عابدین؛ نگرش صنعتی؛ صنعت چاپ


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:  
پست الکترونیکی:  
نظر شما: