حاجی‌شریف خبر داد:
افزایش چاپ قرآن برای سومین ماه پیاپی در کشور


معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن‌الکریم از افزایش چاپ قرآن در سه ماهه نخست امسال خبر داد.


به گزارش اخبار چاپ احمد حاجی‌شریف و به نقل از ایکنا  معاون نظارت بر چاپ و نشر سازمان دارالقرآن‌الکریم  با اشاره به آمار چاپ قرآن در خرداد ماه سال جاری گفت: در این مدت 26 مجوز چاپ قرآن صادر شده که از این تعداد 7 فقره مجوز جزئی و 19 فقره مجوز کلی است و در زمینه چاپ جزئی قرآن، 63 هزار نسخه و چاپ کلی 115 هزار نسخه منتشر شده است.

وی افزود: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است به طوری که در سه ماهه نخست امسال تعداد شمارگان مجوز چاپ 602 هزار و 800 نسخه و در سه ماهه نخست سال گذشته 474 هزار و 800 نسخه بوده است.

حاجی‌شریف با اشاره به دلایل افزایش این آمار گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه رمضان قرار داریم و تقاضای مخاطبان نسبت به قرآن کریم افزایش می‌یابد، از همین رو ناشران در راستای پاسخ به تقاضای مخاطبان اقدام به چاپ قرآن کرده‌اند.

وی در ادامه به تعداد مجوز نشر قرآن اشاره و عنوان کرد: در خردادماه امسال 2 فقره مجوز نشر جزئی و 11 فقره مجوز نشر کلی قرآن صادر شده است که به ترتیب دارای شمارگان 10 هزار نسخه و 90 هزار نسخه هستند.

گفتنی است، در چند سال اخیر آمار چاپ و نشر قرآن به شدت کاهش یافته بود، که از ابتدای امسال این آمار تغییر یافته و روند صعودی در پیش گرفته است که این افزایش را در ماه گذشته نیز شاهد بودیم.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ شنبه ۷ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ هفتم تيرکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: