مدیر عامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران در گفت‌وگو با فارس:
روند سختگیرانه واردات چوب تسهیل شود


مدیر عامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفت: واردات چوب ابزار سختگیرانه دارد که این روند باید تسهیل شود. واردات کاغذ سبب آشفتگی بازار است و افراد غیرمسئول در واردات کاغذ ورود می‌یابند که سبب دگرگونی بازار می‌شود.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از فارس ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی مدیر عامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران  پیرامون بازدید کمیسیون فرهنگی مجلس و هیات همراه از کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران اظهار داشت: پس از بازدید از کارخانه جلسه‌ای ‌برگزار شد در این جلسه مسئولان فرهنگی استان مازندران نیز حضور داشتند.

وی با اشاره به تولید اسمی 175 هزار تن انواع کاغذ تحریر و روزنامه‌ در مازندران، اظهار داشت: در این جلسه هم عنوان شد که کاغذهای تولیدی این شرکت علاوه بر تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات، برای چاپ انواع کتاب نیز استفاده می‌شود.

وی افزود: امسال تامین حدود 13 هزار تن کاغذ وزارت آموزش و پرورش کشور ترکیه را متعهد شدیم.

این مسئول با اشاره به اینکه 20 درصد از سهم بازار کاغذ کشور در اختیار صنایع چوب و کاغذ مازندران است، تصریح کرد: یکی از معضلات بزرگ تولید کاغذ بحث تامین مواد اولیه چوب است که جنگل‌های شمال امکان فرصتی برایشان نیست.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تصریح کرد: واردات چوب ابزار سختگیرانه دارد که این روند باید تسهیل شود. واردات کاغذ سبب آشفتگی بازار است و افراد غیرمسئول در واردات کاغذ ورود می‌یابند که سبب دگرگونی بازار می‌شود.

وی واردات کاغذ در سال گذشته را 267 هزار تن اعلام کرد و گفت: واردات در حالی صورت می‌گیرد که صنایع چوب و کاغذ مازندران توان تولید کاغذ را دارد.

روغنی با اشاره به اینکه همه در تحقق شعار سال به ویژه حمایت از تولید داخل مسئول هستیم، بیان داشت: حمایت از تولید داخل سبب توسعه اقتصادی کشور و حفظ اشتغال می‌شود.

وی به طرح توسعه‌ای شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی خط تولید «occ» ظرفیت شرکت به دو برابر افزایش می‌یابد. با افزایش خط تولید 40 درصد از سهم بازار کاغذ کشور در اختیار صنایع چوب و کاغذ مازندران قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران کیفیت محصول تولید شده این واحد تولیدی را مطلوب دانست و گفت: تحریم‌های انجام شده سبب کاهش کیفیت محصولات تولیدی شرکت نشده است.

روغنی با بیان اینکه آقای مطهری نماینده مجلس در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از کارخانه چوب و کاغذ مازندران به نکاتی اشاره کردند، افزود: آقای مطهری هم تاکید داشتند اینکه تولید کاغذ داخلی بخشی از مصرف را تأمین نمی‌کند در سه بخش قابل بررسی است. به این معنی که ذائقه ناشران، روزنامه‌نگاران، نویسندگان، مؤلفان و مردم ما به گونه‌ای شده که کاغذ خارجی را بیشتر می‌پسندند؛ چون ایشان دست‌اندرکار نشر آثار شهید مطهری هستند عنوان شد که در مقطعی که برای چاپ آثار شهید مطهری از کاغذ ایرانی استفاده کردیم این مسئله را از نزدیک لمس کرده‌اند، اعتراض‌های زیادی وارد می‌شد که چرا از کاغذ ایرانی برای چاپ آثار شهید مطهری استفاده می‌کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این بازدید کارخانه چوب و کاغذ مازندران را مصداق بارز عرصه اقتصادی، فرهنگی و زیرساختی عنوان کرد، توضیح داد: حجت‌الاسلام احمد سالک احیای مطالبات رهبری را از اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد و بیان داشت که تقویت زیر ساخت فرهنگی کشور از دیگر برنامه‌های این کمیسیون است.

بر اساس این گزارش، صنایع چوب و کاغذ مازندران واقع در جاده ساری – کیاسر با تولید سالانه بیش از 185 هزار تن محصول ، 20 درصد کاغذ مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ چهارشنبه ۴ تير
نسخه چاپی نسخه چاپی       ارسال به دوست ارسال به دوست

تاریخ انتشار:۱۳۹۳ چهارم تيرکلیدها :


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است




نام:
پست الکترونیکی:
نظر شما: