گزارش

1    2    3   

مقاله‌ای به مناسبت سالگرد انقلاب مشروطه تاثیرات متقابل صنعت چاپ و انقلاب مشروطه

در سال 1283 شمسی با تلاش علماء و روشنفکران زمینه برای یک انقلاب علیه خاندان قاجار فراهم شد که انقلاب مشروطه نام گرفت، ما برانیم تا این انقلاب را با نگاه و از منظر تاثیرات چاپی، مطبوعاتی، کارگری وکمی هم . . .

گزارشی از یک تحول در صنعت چاپ؛ کاغذی که سفیر مرگ درختان نیست/ سنگ، کاغذ، چاپ ...

شاید برای بسیاری از ما تصور تولید کاغذ از سنگ دشوار باشد اما این رویا محقق شده و اخیراً واردات این نوع کاغذ که بسیار با محیط زیست سازگار است، آغاز شده است.

گزارشی از وضعیت کارگران شاغل در چاپخانه‌ها؛ شغلی که عمر را کوتاه می‌کند/ کارگرانی که ایستاده می‌میرند

علاوه بر کار زیاد، سخت و زیان‌آور این شغل استرس بالایی را بر کارگران چاپخانه‌ها تحمیل می‌کند. کارگر چاپخانه مسئولیت زیادی دارد ولی حق مسئولیت دریافت نمی‌کند.

گزارشی از روزنامه ایران درباره وضعیت کتاب و نشر؛ تیراژهایی که با «تردستی» افزایش می یابند

روزنامه ایران در صفحه کتاب نوشت: کتاب حال و روز چندان خوبی ندارد. این را همه می دانند. هم اهالی کتاب و نشر و هم آنانی که اهل مطالعه و کتابخوانی هستند، البته این شرایط نامطلوب، دستاورد یکی دو سال اخیر نیست . . .

مثنوی شهرک چاپ و نشر قم به چاپ نرسید

شهرک چاپ و نشر استان قم با وجود فراخوان پنج ساله برای فعالان این صنعت برای حضور در این شهرک هنوز با پاسخ مثبت هیچ یک از فعالان استان مواجه نشده است.

نشست بررسی «چگونگی طرح مطالبات صنعت چاپ در قانون برنامه ششم توسعه» برگزار شد استفاده از نخبگان صنعت چاپ در تخصیص اعتبارات وزارت ارشاد

نشست بررسی «چگونگی طرح مطالبات صنعت چاپ در قانون برنامه ششم توسعه» با حضور نخبگان صنعت چاپ و کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و در آن از نظرات کارشناسی این افراد در تخصیص اعتبارات این وزارتخانه استفاده شد.

در یک کنفرانس خبری مطرح شد؛ اعلام برنامه‌های گروه «اتحاد ۹۴»/ هیچ چاپخانه‌ای پلمب نشده است

در آستانه انتخابات اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، گروه موسوم به «اتحاد ۹۴» برنامه‌هایش را تشریح کرد. رئیس این اتحادیه هم که عضو گروه اخیر است، پلمب حتی یک چاپخانه را به دلیل «تداخل صنفی» تکذیب کرد.

به موجب نامه‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ تداخل صنفی چاپخانه‌ها با لیتوگرافان فعلا حل شد

نشست خبری هیئت‌مدیره اتحادیه صنف ‌چاپخانه‌داران تهران و اعضای گروه «اتحاد 94» صبح امروز دوشنبه 18 خرداد در سرای اهل قلم برگزار شد.

تخاصم در جریان رقابت انتخابات اتحادیه چاپخانه‌داران مشهود است/ جنجال تداخل صنفی

احمد‌رضا اعتماد مظاهری، عضو هیأت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران در «نشست خبری گروه اتحاد 94» ضمن اشاره به اهداف این گروه گفت: جریان تداخل صنفی که از سوی گروه رقیب ایجاد شده یک جنجال است.

بهمن پورمند در پاسخ به پرسش تسنیم هیچ چاپخانه‌ای به دلیل تداخل صنفی بسته نشده و نخواهد شد

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به رفع مشکل تداخل صنفی با بخشنامه وزارت ارشاد در پاسخ به پرسش تسنیم‌، گفت:‌ تاکنون هیچ چاپخانه‌ای به این علت بسته نشده است و نخواهد شد.

پورمند: هیچ‌ چاپخانه‌ای بسته نخواهد شد/ اعتمادمظاهری: محوریت نمایشگاه چاپ با اتحادیه چاپخانه‌داران است

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران گفت: جریان رقیب از عنوان ائتلاف برای خود استفاده کرده است، ائتلاف باید با بدنه صنعت چاپخانه‌داران باشد و ائتلاف با افراد متخاصم کار درستی نیست.

اعتمادمظاهری: دفاع از کیان چاپخانه‌داران در برابر دست‌اندازی‌های احتمالی هدف اصلی اتحاد ۹۴ است

رئیس تعاونی چاپخانه‌داران تهران در نشست خبری گفت: رضایت صد درصدی از فعالیت‌های گذشته نداریم/ حاشیه‌های ایجاد شده دست هیئت مدیره را در بسیاری از موارد بست.

فارس گزارش می دهد : آیا انتخابات اتحادیه لیتوگرافان شفاف برگزار خواهد شد ؟

خبرگزاری فارس در گزارشی به موضوع انتخابات اتحادیه ها پرداخته است و با توجه به ابهامات در برگزاری انتخابات اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ , این پرسش را مطرح کرده است که آیا سرنوشت انتخابات اتحایه لیتوگراف . . .

جشنواره ملی صنعت چاپ؛ جنب و جوش فراوان

سرانجام سیزدهمین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ، شامگاه دوشنبه 22 مهرماه سال جاری به کار خود پایان داد. جشنواره‌ای که به میزبانی مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شده و سنت چند سال اخیر برپایی این مراسم در تالار وحدت را نیز پایان بخشید.

گزارش فرهنگ در نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

كاهش دیوان سالاری در حوزه فرهنگ و هنر، حذف موازی كاری نهادهای فرهنگی، مقابله با برخوردهای غیرفرهنگی با اهالی فرهنگ و هنر و اجرای كامل قانون «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» از مهمترین برنامه های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نگاهی به صنعت چاپ کشور در گرانی ها و مشکلات مواد اولیه این نیز بگذرد

صنعت چاپ کشور روزهای خوبی را نمی گذراند. گرانی مواد اولیه که هم ناشی از تحریم هاست و هم مدیریت های نادرست در حوزه فعالیت های ارزی باعث شده است این صنعت هم چون همه بخش های صنعتی کشور درگیر مسائل ومشکلات زیادی شود

پای خبرنگاران دوباره به چاپخانه ها باز شد بازدید با طعم رنگ و چاپ و بسته بندی

بازدید بیست و یکم اسفند 91 اگرچه فشرده تر از بازدید پیشین بود اما مزایای زیادی داشت. مزایایی که در صورت توجه بخش اطلاع رسانی به آن تا حدی می تواند به حل مشکلات صنعت چاپ کمک کند.

گزارش مهر از وضعیت بی سامان بازار کاغذ گره هایی که مدام کورتر می شود

نگاهی به قیمت کاغذ در ما ه های سال نشان می دهد که قیمت کاغذ تحریر به عنوان پرمصرف ترین کاغذ در بازارچاپ ونشر ازاسفند 90 که به 40000 تومان رسید در فروردین 91 43500 تومان، اردیبهشت 55000 تومان، خرداد . . .

سردرگمی سومین نمایشگاه چاپ کشورهای اکو

برپا نشدن نمایشگاه‌هایی نظیر نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو، در عدم پیشرفت صنعت چاپ کشور بسیار تأثیرگذار است چراکه برگزار کردن یک نمایشگاه تنها وظیفه یک کشور و یا یک اتحادیه نیست بلکه به صورت . . .

نگاهی به روش های چاپ دیجیتال کتاب در ایران چاپ دیجیتال ؛ همراه شیوه سنتی تولید کتاب

چاپ دیجیتال به معنی حذف شیوه سنتی نیست, بلكه روشی است كه به كمك روش پیشین می‌تواند امكانات فراوان‌تری در اختیار صنعت نشر كشور قرار دهد و به ویژه در مورد كتابهایی كه شمارگان كم و دوره فروش دراز مدت دارند، كارساز و حیاتی است
1    2    3