سرانجام پس از چندین نوبت تعویق:
انتخابات اعضای هیات مدیره اتحادیه ناشران تهران برگزار شد


پس از تعویق چندباره و چندین ماهه‌ی انتخابات هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، این انتخابات در 17 مردادسال جاری در محل دفتر انتشارات مروارید برگزار گردید.

به گزارش اخبار چاپ،سرانجام پس از تعویق چندباره و چندین ماهه‌ی انتخابات هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، این انتخابات در 17 مردادسال جاری در محل دفتر انتشارات مروارید برگزار گردید. انتخابات هیات مدیره این اتحادیه نیز همانند دیگر اتحادیه‌ها، توسط انجمن نظارت بر انتخابات اتحادیه‌های صنفی استان تهران و با حضور ناظران و نمایندگانی از استانداری تهران(میر ابوطالب امجد)؛هیات معتمدین حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(محمد حسین رجایی ) و مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران(حسین درودیان) برگزار شد.

به علت نقش و جایگاه ناشران و کتابفروشان در عرصه مناسبات فرهنگی جامعه و نیز تعداد بالای اعضای آن،انتخابات هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران همواره از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار بوده است . این اتحادیه بیش از هزار(1005 واحد) واحدهای صنفی را تحت پوشش قرار دارد. لذا بر اساس قانون نظام صنفی و آیین‌نامه مصوب انتخابات اتحادیه ناشران حرارت و گرمای خاصی داشتند و این صنف فرهیخته و فرهنگی اعضای هیات مدیره 7 نفره اتحادیه خود را به طور معمول از میان 15 کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخاب می‌نمایند . این دوره نیز همانند ادوار گذشته در ابتدا 15 کاندیدای انتخاباتی به منظور رقابت در این نهاد صنفی حضور داشتند لیکن دقایقی پیش از برگزاری انتخابات مذکور، حسن کیائیان رئیس فعلی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به دلایلی نامعلوم از حضور در این رقابت دموکراتیک انصراف داد.
در نتیجه اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، اعضای هیات مدیره خود را از میان 14 کاندیدای باقیمانده انتخاب نمودند. کاندیداهای عضویت در ترکیب هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران عبارتند از: محمد آموزگار،مرتضی احمد آخوندی، سید رفیع احمد جواهری، مرتضی علی اسمعیل زاده تیرشاب، نیلوفر تیموریان،محمدرضا جاسبی، یحیی دهقانی، عبدالحمید سیاح براتی، هادی طالع خرسند، بهروز عطایی فرد، محمد مهدی فخری‌زاده، فتح الله فروغی دهکردی، نادر قدیانی و مجتبی مرشد شکرچی.

گفتنی است مقرر شده بود این انتخابات از ساعت 10 صبح آغاز و تا ساعت 15 خاتمه یابد. اما به دلیل عدم حضور یک سوم از واجدین شرایط برای اخذ رای، مدت زمان انتخابات یک ساعت تمدید شده و تا ساعت 16 ادامه یافت.

بر اساس آیین‌نامه مصوب انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی،تایید و صحت انتخابات مستلزم حضور حداقل یک سوم از اعضای دارای مجوز پروانه کسب اتحادیه مذبور است. لذا می‌بایست حداقل 335 نفر از اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در این دوره شرکت نمایند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۱۸ مرداد