در پی درج خبری در اخبار چاپ
رویایی که به حقیقت پیوست؛ رسیدگی به دغدغه‌های ناشران


پی‌گیری نامه یک ناشر، نجات از دلسردی موجود است و بی‌گمان نشان‌دهنده این امر که ناشران گوش شنوایی یافته‌اند تا دغدغه‌های خود را بازگو نمایند. البته این بار رسیدگی به این دغدغه‌ها رویا نیست و می‌توانیم به آینده خوش‌بین باشیم.

دوشنبه 28 تیرماه سال جاری، مصاحبه‌ای با اعظم عطری مدیر نشر شاهسوار در پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار چاپ انجام شد که در آن به برخی از مشکلات ناشران از جمله مدت زمان صدور مجوز، سیکل معیوب اداری و... اشاره شد. بر این مبنا و براساس پی‌گیری‌های خبرنگار اخبار چاپ این موضوع چهارشنبه 6 مرداد ماه سال جاری در دفتر معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد مطرح شد. در این جلسه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور اکید دادند که به مشکلات این ناشر جوان رسیدگی شود.

متن خبر: اعظم عطری در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: صحبت با بهمن دری را بسیار سخت می‌پنداشتم اما با یک انتظار یک هفته‌ای موفق به دیدار ایشان شدم. تبلیغات مثبتی که نسبت به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی در رسانه‌ها وجود داشت باعث شد تا برای دیدن وی و بیان مشکلات و دغدغه‌های خود به عنوان ناشر، هر چقدر هم که زمان‌بر باشد، اقدام نمایم. اما خیلی زود موفق به این دیدار شدم.
این ناشر جوان بیان داشت: ملاقات با معاونان امور فرهنگی در دوره‌های گذشته بسیار مشکل بود و علاوه بر آن، پس از دیدار نیز نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد. اما با معاونت فرهنگی جدید به راحتی هم صحبت شدم و مشکلاتم را عنوان نمودم و ایشان نسبت به رفع مشکلات، شخصا اقدام نمود.
وی در ادامه تصریح کرد: بهمن دری معاون فرهنگی وزارت ارشاد با دفتر مطالعات و تحقیقات و برنامه‌ریزی به مذاکره تلفنی پرداخت که اگر شخصا خواستار هماهنگی‌های لازم برای مذاکره با دفتر مطالعات می‌شدم به دلیل مشغله‌های کاری تا حداقل تا یک ماه دیگر این اتفاق رخ نمی‌داد.
عطری افزود: دغدغه اصلی بسیاری از ناشران حفظ مجوز و چاپ آثار فرهنگی است. تا خدمتی هر چند ناچیز به مردم سرزمینمان انجام داده باشیم .این موضوع را با بهمن در ی در میان گذاشتم و وی در این زمینه نیز مساعدت نمودند و از همکاران و مشاوران در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای پیشبرد اهدافمان معرفی کرد.
بهمن دری قول مساعدی نیز به این ناشر جوان داده است مبنی بر این عنوان که، احتمال تمدید مجوز برای شخص ایشان بر مبنای تلاشی که در ماه‌های باقی‌مانده انجام می‌دهند وجود دارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۰ مرداد