طراحی لوگویی تحت عنوان برتری و رجحان صنایع دستی
حمایت یونسکو از صنایع دستی با زبان طراحی


سازمان یونسکو طی فراخوانی از کلیه طراحان خواسته است در طراحی لوگویی تحت عنوان برتری و رجحان صنایع دستی (Excellence of Handicrafts) حمایت یونسکو از تولیدکنندگان صنایع دستی شرکت نمایند.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از انجمن گرافیک ایران، سازمان یونسکو طی فراخوانی از کلیه طراحان خواسته است در طراحی لوگویی تحت عنوان برتری و رجحان صنایع دستی (Excellence of Handicrafts) به منظور حمایت یونسکو از تولیدکنندگان صنایع دستی شرکت نمایند.

وجه تمایز این فراخوان در یونسکو، سنت، نوآوری و ماندگاری است و ایجاد تعادل و هماهنگی میان این سه ویژگی در تمام ابعاد باید دیده شود.
استفاده از مهارت‌های سنتی، الگوها و تم‌ها به شکلی خلاقانه و نوآورانه از محورهای اصلی این فراخوان است. اطمینان از ماندگاری و حفظ صنایع دستی و سنت‌ها، در عین حال که با خلاقیت و نوآوری هر فرد آمیخته می‌شود؛ دغدغه‌ی اصلی این فراخوان به حساب می‌آید.

لوگوی منتخب، در آینده توسط یونسکو، بر روی اوراق اداری، بروشور، ویدئوها و همین طور صفحات وب استفاده خواهد شد.

ویژگی‌های لازم برای حضور در این رقابت به شرح زیر اعلام شده است:
افرادی که دارای حداقل 18 سال سن می باشند.، آشنا با قوانین و محدودیت های طراحی،استفاده تنها از این کلمات در طرح Awards o Excellence for Handicrafts، به کاربردن هردو رنگ سیاه و سفید و همچنین سایر رنگ ها -شرکت کنندگان حق هیچ گونه استفاده و یا الهام از نشانه ها و لوگوهای مرتبط با یونسکو و سازمان ملل را ندارند، شرکت‌کنندگان باید جنبه‌ی جهانی و بین‌المللی این فراخوان را مد‌نظر قرار بدهند و از هر گونه طرحی که اشاره‌ی مستقیم و غیر مستقیم به کشور، منطقه، فرهنگ و مذهب خاصی دارد، اجتناب کنند، ایده‌های مختلف را در یک اثر همزمان به کار نبرده و در عوض برای هر مفهوم یا ایده می‌توانید یک طرح مجزا ارائه دهید. لوگوی منتخب بخشی از دارائی انحصاری یونسکو محسوب می‌شود و این بدین معنا است که یونسکو حق استفاده و تطبیق آن را در هر زمان خواهد داشت.
علاقمندان برای ارسال آثار خود تا پایان وقت اداری 7 سپتامبر 2010 (16 شهریور ماه 1389) فرصت دارند.

لازم به ذکر است داوری و انتخاب اثر برگزیده 13 سپتامبر 2010 (22 شهریور ماه 1389) انجام خواهد شد. و برای اعلام نتایج نیز 5 اکتبر 2010 (13 مهر ماه 1389) در نظر گرفته شده است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۰ مرداد