شرکت افست میزبان سمینار پرینت پروموشن
تعامل اساتید ایرانی و آلمانی در سمینار پرینت پروموشن


اولین روز سمینار پرینت پرموشن (وابسته به انجمن سازندگان تجهیزات و ماشین آلات چاپ و کاغذ آلمان در فدراسیون مهندسین آلمان) در تاریخ سه شنبه 5 مردادماه سال جاری مصادف با 27 july 2010 در شرکت افست برگزار شد.

اولین روز سمینار پرینت پرموشن (وابسته به انجمن سازندگان تجهیزات و ماشین آلات چاپ و کاغذ آلمان در فدراسیون مهندسین آلمان) در تاریخ سه شنبه 5 مردادماه سال جاری مصادف با 27 july 2010 در شرکت افست برگزار شد.
در این سمینار که برگزار‌کننده اصلی آن انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ بود،مارکوس هرینگ رئیس اتحادیه سازندگان ماشین‌آلات چاپ آلمان، یورگن سیدل مدرس چاپ، توماس شوبرت مدرس پیش از چاپ و گروهی از مدرسین صنعت چاپ ایران،مدیران چاپخانه و اعضای هیات مدیره اتحادیه‌های صنعت چاپ کشور(لیتوگرافان ،صحافان و چاپخانه‌داران) حضور داشتند.
در ابتدای این سمینار مارکوس هرینگ رئیس اتحادیه سازندگان ماشین‌آلات آلمان پیرامون ساختار برنامه‌ریزی صنعت چاپ در کشورهای اروپایی اظهار داشت: در حدود 80 درصد از چاپخانه‌های موجود در آلمان به صورت کمپانی‌های کوچک در خدمت صنعت چاپ هستند. زیرا هر ماشینی با توجه به ماهیت خود ـ قابلیت دیجیتال ـ و حجم بالای عملکرد در خدمت چاپخانه‌داران‌می‌باشد. در این صورت دیگر نیازی به نیروی انسانی کثیر نیست و ماشین‌آلات این کار را انجام می‌دهند. با چنین وضعیت دیگر کمتر شاهد چاپخانه‌هایی با مساحت بسیار و نیروی انسانی کثیر خواهیم بود.
وی در ادامه تصریح کرد: رعایت موضوعاتی که باعث ارتقای سطح کیفی و کمی صنعت چاپ هر کشوری می‌شود، شامل استانداردسازی مناسب در بخش بسته‌بندی است در این جا باید توجه داشت که موضوع مهم ظاهر بسته نیست، بلکه مواد اولیه‌ای می‌باشد که برای نگهداری محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه به این امر بسیار ضروری است.
مارکوس هرینگ در ادامه به دو موضوع دیگری که باعث ارتقای کیفیت صنعت چاپ می‌شود اشاره کرد و گفت: چاپ دیجیتال و استفاده بهینه از کاغذهای باطله موضوعاتی است که از دغدغه‌های روز دنیاست. در آمریکا و کشورهای اروپایی از ابعاد گوناگون به این موضوعات توجه می‌کنند. به طوری که در برنامه‌ریزی‌های خود این موضوع را نیز لحاظ می‌کند.
وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی چاپخانه‌داران را در بخش چاپ مطبوعات دانست و خاطرنشان کرد: در مطبوعات اتلاف زمان، در انجام پروژه موجب تاخیر در تحویل به موقع و در نظر گرفتن کیفیت و... می‌گردد.
وی در پایان برگزاری دوره آموزشی پرینت پروموشن در ایران را فرصت مغتنمی جهت پیشرفت و رشد صنعت چاپ ایران دانست و اظهار امیدواری کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا اطلاعات کامل و جامعی را با توجه به نیازسنجی موجود در اختیار مدرسین و چاپخانه‌داران ایرانی قرار دهیم.
• پرداختن به بخش اجرایی و آشنایی به صورت عملی مهم‌ترین ویژگی دوره‌های آموزشی پرینت پرموشن
توماس شوبرت یکی دیگر از مدرسین از دوره که در بخش پیش از چاپ تدریس می‌کند، در ادامه این سمینار اظهار داشت: موسسه پرینت پرموشن دوره‌های آموزشی مختلفی را برای مدرسانی که به صورت فعال در شرکت‌های کوچک کار می‌کنند در نظر گرفته است. در همین راستا برای ترویج صنعت چاپ و صنایع وابسته دوره‌هایی تخصصی و پیشرفته را در نظر گرفتیم. تاکنون این دوره‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار شده است.
وی گفت: در این کلاس‌ها به صورت جامع به تشریح موضوعاتی از قبیل مراحل پیش از چاپ، گردش کارPDF، قابلیت تکرار رنگ، مدیریت رنگ و پلیت ستر پرداخته خواهد شد.
یورگن سیدل مدرس چاپ افست نیز در ابتدای این سمینار در سخنانی گفت: من مباحثی را در خصوص استانداردسازی چاپ و راهکارهای ارتقاء کیفیت محصولات چاپی مطرح خواهم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به برقراری ارتباط میان مدرسان صنعت چاپ ایران و مدرسان پرینت پروموشن اظهار خوشبینی کرده و افزود: امیدوارم در این چند روز بتوانم در قالب این ارتباط مستقیم، پاسخگوی سوالات شما بوده و در نتیجه به دستاوردهای مطلوب علمی و تخصصی دست یابیم. در پایان امیدوارم که این سمینار نتایج مطلوبی را در بر داشته باشد.
در پایان جلسه حاضرین به معرفی خود و حوزه‌ای که در آن بخش فعالیت می‌کنند پرداخته و سوالاتشان را مطرح کردند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۶ مرداد