با نصب پرچمی 25 متری در میدان لندن:
زیباترین لبخند فوتبالی از قاب صنعت چاپ


هنوز مشخص نیست که فراگیری صنعت چاپ بیشتر است، یا ورزش جهانی فوتبال. برخی فوتبال را عظیم‌ترین پدیده اجتماعی دو قرن اخیر می‌دانند و بعضی دیگر صنعت چاپ را بزرگ‌ترین و نخستین صنعت دنیا و کشورهای پیشرفته برمی‌شمارند. زمانی که پیوندی میان این برقرار است، جذابیت‌های بصری دنیا صدچندان می‌شود.

اخبار چاپ: میدان لیستر (Leicester) لندن، پس از مسابقه فوتبال تیم ملی این کشور برابر اسلونی، محل اهتزاز پرچمی 25 متری، با عنوان لبخند ملل، بود.

پس از برد یک بر صفر تیم ملی کشور انگلستان برابر تیم ملی کشور اسلونی در 23 ژوئن 2010 میلادی و پیش از غم سراسری مردم این کشور به دلیل حذف از دور بعدی مسابقات جام جهانی فوتبال در افریقای جنوبی، کمپانی LEB، پرچمی تبلیغاتی را در ابعاد 15*25 متر، به سفارش شرکت Oral B به چاپ رساند.

این پرچم تبلیغاتی که زیباترین لبخند ملت‌ها نام گرفته است، تصویر 112 چهره از مشهورترین فوتبالیست‌ها، مربیان، مدیران و... حاضر در جام جهانی 2010 افریقای جنوبی را به هنگان شادمانی و خوشحالی ناشی از به ثمر رسیدن گل را در خود جای داده است.
با توجه به ابعاد وسیع زیباترین لبخند ملت‌ها ( 15*25 متر) و همچنین وزن بسیار زیاد این پرچم، چاپ محصولی اینچنینی را با مشکلات و مسائل مختلفی روبرو می‌سازد. مسئولین LEB می‌گویند: زیباترین لبخند با دستگاه‌های چاپ لارج‌فرمت عرض سه متر چاپ شده است.
روی بلک‌وود (Roy Blackwood)، مدیر پروژه زیباترین لبخند اقوام درباره کیفیت ماده بکار رفته در این پرچم می‌گوید: به دلیل حجم بسیار بالای این پرچم و در نتیجه وزن زیاد احتمالی بررسی مختلفی در خصوص انتخاب بهترین ماده به منظور استفاده در زیباترین لبخند صورت گرفت. در نهایت تصمیم گرفته شد تا در این پرچم از ماده‌ای با بافت‌های سبک پلی‌استری استفاده شود. لذا پرچم زیباترین لبخند ملت‌ها دارای کمترین وزن ممکن در ابعاد وسیع می‌باشد.

شادی مردم لندن پس از برد شیرین در ژوهانسبورگ افریقای جنوبی به لبخندی تلخ، پس از پایان مسابقه با آلمان ـ رقیب سنتی بریتانیا در دنیای فوتبال ـ تبدیل شد. این هم لبخندی از جنس انگلیسی!!!

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۱۲ تير