برای اولین بار در همایش و نمایشگاه بین‌المللی زنان و تجارت مطرح می‌شود.
طرح دغدغه‌های زنان چاپخانه‌دار در اتاق بازرگانی


همایش و نمایشگاه بین‌المللی زنان و تجارت در تاریخ 22 و23 تیرماه سال جاری در اتاق بازگانی و صنایع و معادن ایران برگزار می‌شود.

زهرا جلیل‌ثانی عضو شورای بانوان اتاق بازرگانی تهران و دبیر انجمن زنان مدیر کارآفرین در گفتگوی اختصاصی با اخبار چاپ اظهار داشت: اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در راستای توسعه‌ی فعالیت‌های اقتصادی کشور و تشویق زنان فعال و کارآفرین در امور اقتصادی و عضو اتاق، با هدف افزایش سطح بهره‌وری و توانمندی‌ NGOهای وابسته به زنان و ارتقای جایگاه این تشکل‌ها در فعالیت اقتصادی، صنعتی و بازرگانی کشور اقدام به برگزاری این همایش و نمایشگاه نموده است. همایش مذکور با عنوان زنان و تجارت در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد شد.

وی مهمترین هدف این نمایشگاه و همایش را ارتقای ظرفیت زنان کارآفرین و مدیر به منظور دست‌یابی و تصرف بازارهای داخلی و بین‌المللی دانست و تصریح کرد: امروزه وجود چنین همایش‌هایی علاوه بر اینکه فرصتی برای تبادل تجربیات ارزنده بانوان بازرگان و صاحب صنعت و بررسی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌های موجود در میان این قشر ایجاد می‌کند، اهدافی دیگری را نیز دنبال می‌نماید. برخی از این اهداف مانند حمایت از بنگاه‌های کوچک اقتصادی که با مالکیت یا مدیریت زنان اداره می‌شود، برقراری ارتباط و همکاری با تشکل‌های مختلف فعال در زمینه‌ی توانمندسازی زنان در تمامی نقاط جهان و... می‌توانند تأثیرات شگرفی بر فرآیند توسعه اقتصادی کشور داشته باشند. علاوه بر آنکه این طرح‌ها در استراتژی‌های کوتاه‌مدت تعریف و کارکردهای غیرقابل انکاری دارند.

زهرا جلیل ثانی در ادامه افزود: در این همایش مقاله‌‌ای با عنوان "زن و فرهنگ و هنر" ارائه کرده‌ام. این مقاله با نگاهی به فعالیت زنان در چاپخانه‌های کشور ارائه شده‌است. بدین طریق برای اولین‌بار دغدغه‌های این گروه بانوان و بررسی مشکلاتی که با آن مواجه هستند در بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی بخش خصوصی کشور طرح می‌شود.

همایش و نمایشگاه بین‌المللی زنان و تجارت با حضور بانوان مدیر و کارآفرینی از کشورهای هند، چین، کره، هلند و ایران در تاریخ 22 و 23 تیرماه سال جاری در اتاق بازگانی و صنایع و معادن ایران برگزار می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۱۲ تير