آغاز فعالیت واحد پژوهش انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ با:
فراخوان همکاری پژوهشی


: هر یک از واحدهای انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ با تکیه بر پشتوانه‌های اداری، فعالیت‌های خود را در زمینه‌های تخصصی مقتضی دنبال می‌کنند. واحد پژوهش انجمن، در راستای فعالیت‌های خود، فراخوانی را به منظور همکاری کلیه دست‌اندرکاران امور پژوهشی و تحقیقاتی صادر و ارسال نموده است.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ پایدا (www.pida.ir)، واحد پژوهش این انجمن در نظر دارد، برنامه‌ریزی جامعی را به منظور تحقق اهداف پژوهشی خود به عمل آورد.

در این راستا واحد پژوهش انجمن حمایت از توسه صنعت چاپ فراخوانی را به کلیه سازمان‌ها و مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی، دانشگاه‌های و دانشکده‌های مرتبط، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها و... ارسال کرده و از این مجموعه‌های خواسته است در صورت امکان و تمایل با این انجمن در زمینه تحقیقاتی و پژوهشی همکاری داشته باشند.

در بخشی از این فراخوان آمده است: پژوهش از مولفه‌ها و اركان اصلی صنعت به شمار می‌رود. بدون پژوهش سخنی از برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری نمی‌توان به میان آورد. در واقع پژوهش چراغی است كه موقعیت و ضعف و قوت صنعت را آشكار و روشن می‌سازد و در پرتو نتایج آن است كه می‌توان نقشه راه و چشم انداز ترسیم كرد. پژوهش نیازها، داشته‌ها و مسائل را پیش‌رو می‌نهد و حركت آگاهانه و هدفمند را ممكن می‌سازد. انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ بر این مبنا در نظر دارد با به كار گرفتن امكانات و توانایی‌های موسسات و مراكز تحقیقاتی كشور، مجموعه‌ای از نیاز‌های پژوهشی را در مسیر اجرا و تحقیق قرار دهد.
 
در بخش دیگری از این فراخوان محورهای اصلی و نیازهای پژوهشی صنعت چاپ ایران منعکس شده‌اند.
 این نیازهای پژوهشی عبارتند از:
ـ مواد اولیه مصرفی در صنایع چاپ،
ـ مواد اولیه بسته‌بندی،
ـ كاهش ضایعات و مصرف بهینه آب و انرژی،
ـ امور بهداشتی و زیست‌محیطی،
ـ نگهداری و تعمیرات،
ـ نیروی انسانی و نیازهای آموزشی،
ـ بررسی‌های اقتصادی و صنعتی،
ـ ماشین‌سازی و قطعه‌سازی،
ـ مدیریت واحدها و ارتقاء كیفیت و بهره‌وری،
ـ تشكل و سازمان فراگیر و كشوری مناسب برای صنعت چاپ.

در فصل پایانی فراخوان پژوهشی انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ، از کلیه دست‌اندرکاران، اساتید، پژوهشگران و علاقه‌مندان حضور در این فرآیند پژوهشی دعوت شده است تا جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن حمایت از توسعه صنعت چاپ، به نشانی اینترنتی www.pida.ir مراجعه کنند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ سه شنبه ۸ تير