ساعتی بعد از افتتاحیه اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام آغاز شد:
برگزاری پنج نشست تخصصی در حوزه نشر


پنج نشست تخصصی در حوزه نشر از ساعت 2 بعد از‌ظهر روز 30 خرداد سال جاری در سالن‌های اجلاس سران به طور همزمان برگزار می‌شوند.

پنج نشست تخصصی در حوزه نشر از ساعت 2 بعد از‌ظهر روز 30 خرداد سال جاری در سالن‌های اجلاس سران به طور همزمان برگزار می‌شوند.

به گزارش اخبار چاپ نشست‌های تخصصی نشر با عناوین نشر قرآن و مفاهیم قرآنی، نشر الکترونیک، حقوق مؤلفین و مترجمین و ناشران، نیازسنجی موضوعات فکری و فرهنگی و سیستم توزیع و اقتصادی نشر در تاریخ 30 خرداد سال جاری در سالن‌های جنبی اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام برگزار می‌گردد.
این نشست‌ها که با حضور ناشران و مترجمین و نویسندگان دعوت شده از 33 کشور در اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام به طور همزمان در سالنهای اجلاس برگزار می‌شود بر اساس رشته‌های تخصصی ناشران تدوین شده است

حجت‌السلام دکتر سیدمحمدباقر حجتی، استاد دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دبیر نشست تخصصی نشر قرآن و معارف قرآنی، پروفسور حمید مولانا، مشاور رییس‌جمهور، دبیر نشست تخصصی حقوق مؤلفین، مترجمین و ناشران (کپی رایت)، دکتر سعیدرضا عاملی، عضو هیأت علمی گروه ارتباطات دانشگاه تهران، دبیر نشست تخصصی نشر الکترونیک، دکتر محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، دبیر نشست سیستم توزیع و اقتصاد نشر و دکتر محمدباقر خرمشاد،معاون آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه، دبیر نشست تخصصی نیازسنجی موضوعات فکری و فرهنگی جهان اسلام در حوزه کتاب و نشر خواهند بود.
نشست‌های فوق هر یک در مورد عناوین اختصاص یافته بحث و تبادل نظر کارشناسی، فنی، تخصصی و علمی صورت می‌گیرد. بدیهی است حضور چهره‌هایی اجرایی، همانند دکتر محمد نهاوندیان از یک‌سو و چهره‌هایی آکادمیک و دانشگاهی، نظیر دکتر سعیدرضا عاملی، از سوی دیگر نشان‌دهنده عزم جدی برگزارکنندگان این نشست‌ها به منظور دست‌یابی به اهداف و چشم‌اندازهای بلندمدت است. امید است این نشست‌ها به اهداف تعریف شده نزدیک شده و کارآیی درخور توجه خود را داشته باشند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۳۱ خرداد