برای اولین بار در کشور روی می‌دهد:
نگارگری‌های علی‌اشرف قنبری در صبا


موسسه صبا با ارائه آثار استاد علی اشرف قنبری و شاگردان وی روایتی تازه از استمرار هنرهای تذهیب و نگارگری هنرمندان معاصر را به نمایش می گذارد.

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، نگارخانه لرزاده این مجموعه که هر بار میزبان یکی از استادان نام‌آشنای هنرهای سنتی است این بار ضیافتکده نگارینه‌های ذوق و خیال استاد علی اشرف قنبری هنرمند نگارگری و جمعی از دانشجویان و هنرآموزان وی از جمله محمد رسول مکاری، رامین داراب و خانم ها لادن اسلاملو، زهرا قاضی پور، مریم عسکری، بهناز ساعتچی و زهرا ربیعی خواهد شد.
 
این نمایشگاه شامل نزدیک به 40 اثر این استاد بوده که از گنجینه‌های موزه هنرهای معاصر، فرهنگستان هنر، مرکز توسعه هنرهای تجسمی کشور جمع‌آوری شده و در تکنیک‌هایی چون آبرنگ، گواش و طلا بین سالهای 64 تا 89 ارائه و اجرا شده است. آثاری که در این نمایشگاه ارائه می‌شود در شیوه نگارگری معاصر و تلفیقی از سنتهای اصیل و کهن نگارگری ایرانی با ابداعات و نوآوری‌هایی است که این هنرمند به عنوان شیوه شخصی خود پدید آورده است. از جمله این شیوه‌های خلاقه می‌توان به بازآفرینی موتیف‌های دوره ساسانی و استفاده از هارمونی رنگهای سبز در تذهیب که بشدت مورد استقبال مخاطبان در ایران و خارج کشور قرار گرفته و نیز تجلی‌بخشی به صناعات ادبی و کتیبه‌نگاری‌ها و نوآوری‌های فرم در نگارگری اشاره نمود.

نمایشگاه آثار استاد و جمعی از شاگردان وی روز چهارشنبه 2 تیر ماه رأس ساعت 17 با حضور عموم علاقمندان و شیفتگان هنرهای تذهیب و نگارگری و نقاشی ایرانی در نگارخانه لرزاده گشایش خواهد یافت.

علی صفائی
مسئول روابط عمومی
مؤسسه فرهنگی هنری صبا

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۳۱ خرداد