نمایشگاه هویت‌سازی برند ایرانی برگزار شد
آرم‌های تجاری در ایران فاقد هویت ملی است


نمایشگاه هویت‌سازی برند ایرانی در محل آموزشگاه و مؤسسه ایده به تاریخ پنجشنبه 27 خرداد ماه سال جاری برگزار گردید.

اخبار چاپ: آرش سلطان‌علی مدیر موسسه آموزشگاه ایده در گفتگو با خبرنگار اخبار چاپ گفت: دلیل اصلی برگزاری نمایشگاه هویت‌سازی برند تنها به منظور ایجاد فرهنگ ملی و فرهنگ‌سازی در تدوین هویت برند ایرانی در حوزه‌های گوناگون تجاری، بازرگانی، اقتصادی و... در سازمان‌ها، مؤسسات، کمپانی‌ها، شرکت‌ها و... ایرانی است؛ که در زمینه‌های گوناگون با ارتباطات و تعاملات ملی و بین‌المللی فعالیت می‌نمایند.

وی افزود: متاسفانه در ایران برند‌های استاندارد و به خصوص هویت سازی در بخش آرم تجاری وجود ندارد. هویت در برندهای ایرانی موضوعی است که دغدغه اصلی و اساسی دست‌اندرکاران این نمایشگاه بوده است. این در حالی است که در تمام دنیا، داشتن برند مناسب و استاندارد که هویت مستقلی داشته باشند، به عنوان یک موضوع زیربنایی برای موفقیت سازمان‌ها استفاده می‌شود.

سلطان‌علی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به دلایل موفقیت و مقبولیت بین‌المللی برندهای جهانی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزارکنندگان نمایشگاه هویت‌سازی برند ایران، معرفی و شناسایی دلایل موفقیت برندهایی نظیر سامسونگ، LG، سونی، پاناسونیک و... است. این مهم از طریق ارائه برندهای مذکور در قالب 24 اسلاید محقق خواهد شد. از آنجا که این اقدام برای اولین بار در کشور به وقوع پیوسته است، از تمامی مدیران دولتی و غیردولتی دعوت کرده‌ایم که با حضور در این نمایشگاه شاهد ساختارهای موفق و استاندارد و هویت‌سازی برند با ابعاد جهانی و بین‌المللی باشند.

وی در پایان افزود: اگرچه سیستم‌های سخت‌افزاری آرم‌های تجاری و برندهای مطرح در داخل کشور وجود دارد، لیکن متأسفانه به دلیل عدم دانش و مهارت‌های علمی، حرفه‌ای و فنی قابل تأمل در داخل کشور از این ناحیه با مشکلات متعددی روبرو هستیم. به گونه‌ای که هیچ نهاد، سازمان یا ارگان مشخصی مسئولیت این بخش از هویت ملی ایران‌زمین را برعهده ندارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۹ خرداد