زهرا جلیل ثانی در رابطه مشکلات و چالشهای صنعت چاپ گفت:
سرمایه گذاری مطمئن با کمک وزارت ارشاد


رئیس هیات مدیره شرکت چاپ مجلسی عمده مشکلات و چالشهای صنعت چاپ را ارزیابی کرد و ایجاد یک پایگاه اطلاع رسانی را برای سرمایه گذاری مطمئن ضروری دانست.

اخبار چاپ: زهرا جلیل ثانی، رئیس هیات مدیره شرکت چاپ مجلسی در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت : مطمئنا هر کارو حرفه ای مشکلات و چالش های خاص خود را دارد به خصوص دوستان و همکاران ما در صنعت چاپ با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

اولین مشکل و بزرگترین آنها ارسال پول و ارز به کارخانه های سازنده و طرف قرارداد در کشور های دیگر است. البته این موضوع به خاطر شرایط تحمیل شده به کشوراست .که ارسال پول برای صادرات و واردات را به یک مشکل جدی تبدیل کرده .

رئیس هیات مدیره شرکت چاپ مجلسی در ادامه گفت :مسئله دوم :مسدود شدن اعتبارات ریالی بانک ها (وام های بانکی )برای خریداران و مصرف کنندگان می باشد که مطمئن و شفاف نیست این باعث شده است مصرف کنندگان با وجود این که منبع مالی مطمئنی ندارند از وارد کنندگان انتظارداشته باشند به آنها اعتبار بدهند و به صورت اقساط بهای دستگاه های فروخته شده را دریافت نمایند. البته این موضوع مشکلات بیشماری را به دنبال دارد که فروشنده را منصرف خواهد کرد از جمله این مشکلات ،زمانی که بی ثباتی در نرخ ارز رخ می دهد( نرخ حمل و نقل ، مسائل گمرکی و مالیات و هزاران مشکل دیگر ...).این شرایط در بعضی مواقع باعث می شود خریداران به خاطر مشکلات پیش بینی نشده قادر به پرداخت اقساط خود نباشند.

اگر شرایط بانکی برای خریداران محیا باشد بهتر می توانند به مشتریان خود سرویس بدهند
جلیل ثانی در پاسخ به این مطلب که آیا ناوگان صنعت چاپ ایران در بخش های مختلف به خوبی تجهیز شده است اظهار داشت : واقعیت این است که بنده آمار دقیق و روشنی از تعداد کارگاه هایی که مربوط به قبل و بعد از چاپ است ندارم همیشه کمبود یک منبع مطلع در این صنف احساس شده است که اگر در یک مجموعه مثل وزارت ارشاد گرد آوری شود بازگشت سرمایه را به نوعی تضمین خواهد کرد .و هر فردی که مایل به سرمایه گذاری در این صنعت است با مراجعه به این مرکز می تواند با خیالی آـسوده اقدام به سرمایه گذاری نماید این مرکز با راهنمایی برای سرمایه گذاری باعث می شود رقابت ناسالم از بین برود زیرا سرمایه گذار از بازگشت سرمایه خود مطمئن است و مشتریان خود را دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: ما در ایران چاپخانه های بسیار خوبی داریم که آثار چاپی آنها با آثار چاپی خارجی رقابت می کند همین طور لیتوگرافی و دستگاه‌های تیترمته که سرمایه گذاری‌های خوبی در این زمینه‌ها شده است. ولی متاسفانه تا چند سال پیش نیازی به دستگاه‌های مدرن احساس نمی‌شد. به همین خاطر با وجود سرمایه‌گذاری‌های متعدد باز هم جا برای توسعه و پیشرفت وجود دارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۴ خرداد