گروه عکاسی با همکاری امور بین‌الملل فرهنگستان هنر برگزار می‌کند
مرمت عکس‌های دوره قاجار توسط فرهنگستان هنر


کارگاه مرمت و ترمیم عکس با مدیریت محمدرضا طهماسبی‌پور ریاست گروه مرمت عکس‌های قاجار29 تا 31 خرداد ماه در فرهنگستان هنر برگزار می‌گردد.

روابط عمومی فرهنگستان هنر در گفتگو با اخبار چاپ عنوان نمود: کارگاه مرمت و ترمیم عکس با مدیریت محمدرضا طهماسبی‌پور ریاست گروه مرمت عکس‌های قاجار 29 تا 31 خرداد ماه در فرهنگستان هنر برگزار می‌گردد. این کارگاه با هدف حفاظت از عکس‌های دوره قاجار برگزار می‌شود. متاسفانه در مجموعه‌های شخصی و حتی موزه‌ها، عکس‌هایی وجود دارد که با گذر زمان در حال نابودی است. افراد اطلاعات کمی در مورد مرمت این آثار دارند و علاقه‌مند به دریافت اطلاعات بیشتری در خصوص مرمت عکس‌های آن دوران هستند.

از این رو گروه عکاسی با همکاری امور بین‌الملل فرهنگستان هنر از "هرمان.ای.سی.مس" متخصص حفظ و نگهداری عکس از کشور هلند دعوت به عمل آورده‌اند.

در گزارش آمده است: برنامه‌های این کارگاه سه روزه که از شنبه: "فرایندهای عکاسی قرن نوزدهم" یکشنبه: "نگهداری مواد عکاسی " دوشنبه "روش های حفظ و نگهداری " می باشد.این کارگاه از ساعت 9تا 18پذیرای کارشناسان عکس ،پژوهشگران ، مجموعه‌دارهای خصوصی و مراکزی که عکس‌های دوره قاجار را نگهداری می‌کنند خواهد بود شرکت در این کارگاه برای علاقمندان به هنر عکاسی آزاد است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ دوشنبه ۲۴ خرداد