در ادامه‌ی سخنان رئیس جمهور در اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
پرویز؛ از چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد


محسن پرویز معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی روز شنبه 22 خرداد از بزرگترین کارخانه تولید‌کننده کاغذ خاورمیانه بازدید کرد .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محسن پرویز صبح شنبه 22 خرداد در حاشیه بازدید از بزرگترین كارخانه تولید‌كننده كاغذ خاورمیانه و در نشست بررسی مشكلات این كارخانه بیان داشت: در مراسم اختتامیه نمایشگاه كتاب كه با حضور رئیس جمهور برگزار شد بحث كاغذ مطرح شده كه به رئیس جمهور اعلام شد كه ما می‌توانیم این مسئله را به نقطه مطلوب برسانیم.

وی تأكید كرد: اگر بتوانیم كارخانجات موجود را به مصرف‌كنندگان عمده این حوزه واگذار كنیم بسیاری از مشكلات این دست‌اندركاران حل می‌شود.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد پیشنهاد داد: برای حل این موضوع سهامدارانی از مصرف‌كنندگان تشكیل شود تا بتوان این امور را ساماندهی كرد.
وی از وعده موافق رئیس جمهور در این قضیه خبرداد و خاطرنشان كرد: آمادگی كامل دولت از سوی رئیس جمهور اعلام شده است.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز بخش سلولزی و كاغذ كشور را یك میلیون تن اعلام كرد و تصریح كرد: 300 هزار تن آن مربوط به كاغذ تحریر است.
وی درباره تعرفه واردات كاغذ ادامه داد: تا زمانیكه میزان مصرف در تولید نیاز داخلی را برآورده نكند تعرفه موجود لحاظ می‌شود.
وی با اعلام اینكه كاغذ در سطح بین‌المللی گران شده است اضافه كرد: قیمت تمام شده داخلی سال به سال در حال افزایش است.
پرویز اضافه كرد: اگر قیمت نرخ ثابت باشد صنایع داخلی در مواجهه با صنایع وارداتی دچار مشكل می‌شوند.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد از كارخانه صنایع چوب و كاغذ مازندران به عنوان مجموعه‌ای بزرگ و ارزشمند یاد كرد و افزود: بسیاری از بازار كشورمان مملو از كاغذهای چینی است.
وی ابراز امیدواری كرد: این واحد تولیدی باید بتواند كاغذی تولید كند كه با مشابه خارجی به سادگی رقابت كند.
پرویز از تشكیل كمیته كتاب در دولت خبرداد و اظهار داشت: طرح اولیه تشكیل كمیته كتاب در دولت تهیه و مورد تصویب دولت قرار گرفته است.
وی در پایان تأكید كرد: دست زدن به تعرفه باعث گرانی غیرمعقول می‌شود

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۲۳ خرداد