ابوالحسنی در پاسخ به بابک عابدینی:
امتیاز؛ نفاق یا فریب انتخاباتی


:"جناب آقای بابک عابدینی مصاحبه مورخه چهارشنبه 19 خرداد جناب عالی را با پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار چاپ مطالعه نمودم که بسیار موجب تعجب شد.آن‌ هم با شناختی که از جنابعالی و سطح علم و درکتان نسبت به مسائل مختلف دارم."

احمد ابوالحسنی نائب رئیس اتحادیه لیتوگرافان بعد از انتشار مصاحبه روز چهارشنبه (19 خرداد ماه) پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار چاپ با بابک عابدینی عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران پیرامون انتخابات هیات مدیره این اتحادیه که به انعکاس دلایل شرکت در این انتخابات پرداخته بود؛ مطلب زیر را به این خبرگزاری مخابره نمود. اخبار چاپ نیز در راستای عمل به قانون مطبوعات و رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، عین مطلب مخابره شده را به نقل از احمد ابوالحسنی منعکس می‌نماید.

"جناب آقای بابک عابدینی مصاحبه مورخه چهارشنبه 19/3/1389 جنابعالی با پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار چاپ را مطالعه نمودم که بسیار موجب تعجب شد. آن‌هم با شناختی که از جنابعالی و سطح علم و درکتان نسبت به مسائل مختلف دارم.
لذا بر خود لازم و واجب دیدم به منظور تنویر افکار عمومی و آشنایی مخاطبان این سایت، که بخش قابل توجهی از فعالان صنعت چاپ کشور هستند، پاسخی را به اختصار به عرض برسانم.

1. جناب آقای عابدینی انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌ای که کل واجدین شرایط رای‌گیری آن، حدود 20 نفر هستند که دیگر نیازی به این همه سر و صدا و جار و جنجال تبلیغاتی ندارد.

2. چه نفاقی در اتحادیه‌های صنفی صنعت چاپ وجود دارد؟ اگر منظور جنابعالی موضوعات مطرح در هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران است، که باید عرض شود آن‌ها مسائلی درون‌خانوادگی هستند و ارتباطی با دیگر اتحادیه‌ها ندارند.
اگر مورد اشاره شما معطوف اختلافات موجود در هیات مدیره قبلی اتحادیه لیتوگرافان تهران است، که باید به اطلاع برساند فرد اخلال‌گر این اتحادیه، در حال حاضر عضو و کاندیدای هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران است. و نه در هیچ‌یک از اتحادیه‌های سه‌گانه.

3. خداوند را شاکریم که در حال حاضر رابطه بسیار صمیمانه و کارآمدی بین هر سه اتحادیه صنفی برقرار است. به گونه‌ای که حتی مغرضان و دشمنان این اتحادیه‌ها نیز نسبت به این موضوع اذعان دارند.

4. به طور معمول نفاق در جایی به وجود می‌آید که مسائل مالی وجود داشته باشد. لذا:
الف ـ اگر بودجه‌ای از طریق ارگان‌های دولتی به اتحادیه‌ها داده شده، براساس رابطه بوده است و نه از طریق راهکارهای قانونی.
ب ـ باید مشخص شود که اعتبارات نقدی دریافت شده در چه محلی و با کدام مصوبه هزینه شده است؟!
در ضمن به نظر می‌رسد بهتر است جنابعالی و دیگر دوستان اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ به دفاتر حساب‌های این اتحادیه مراجعه کنند تا بتوانند در زمان مقتضی پاسخگوی بازرسان مربوطه باشند.

5. جناب آقای عابدینی عزیز؛ با کمی دقت متوجه خواهید شد که همه ما باید به اصل مجموعه‌های صنفی خودمان (یعنی اتحادیه‌های چاپخانه‌داران تهران، لیتوگرافان تهران و صحافان تهران) بازگردیم. آقای عابدینی تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ تأسیس شد؟! آیا صنعت چاپ در بخش صادرات با مشکلی مواجه بود؟ آیا این مشکلات با تأسیس اتحادیه صادرکنندگان رفع شد؟! آیا هدف از تأسیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران تضعیف اتحادیه‌های سه‌گانه نبود؟؟؟
دوست و همکار گرامی ـ جناب آقای بابک عابدینی؛
از جنابعالی خواهش می‌کنم که با توان بالایی که دارید ـ موضوعی که بر هیچ کس پوشیده نیست ـ توان و انرژی خود را در اتحادیه چاپخانه‌داران تهران صرف نمایید؛ تا بدین طریق سهمی در شکوفایی صنعت چاپ ایران داشته باشید.

در پایان لازم به ذکر است که اینجانب برای جنابعالی احترام خاصی قائلم و آنچه گفته شد تنها مربوط به موضوعات صنفی است و نه شخصی.

والسلام"
اخبار چاپ این حق را برای کلیه مخاطبان نامه فوق قائل است که در زمان مقتضی و در صورت تمایل پاسخگوی موضوعات مطروحه باشند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۲۲ خرداد