یوسف افراش، سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
دفتر امور چاپ دخالتی در تأسیس شهرک چاپ ندارد


فعالان صنفی در اتحادیه‌های صنعت چاپ کشور و اعضای هیات مدیره آنها، در دور جدید فعالیتهای خود در پی ارتباط با سازمانها و نهادهای دولتی بوده و توانستند با برقراری ارتباط و تعامل مناسب قولهای مساعدی را بابت تأسیس و راه‌اندازی شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران از این نهادها داشته بگیرند.

یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با اخبار چاپ اظهار داشت: پنج اتحادیه که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با صنعت چاپ در ارتباطند تصمیم گرفتند تا با استفاده از شیوه‌های مختلف شهرک چاپ و نشر خاصی را با قابلیت‌ها و توانمندی‌های بیشتری نسبت به شهرک شمس‌آباد تأسیس نموده و راه‌اندازی نمایند؛ اتحادیه‌های فوق نیز اقداماتی را در این زمینه انجام دادند، از جمله با مراجعه به دفتر امور چاپ و برگزاری جلسه‌ای مشترک موضوع تأسیس و راه‌اندازی شهرک چاپ و نشر توسط اتحادیه مطرح شد که دفتر امور چاپ نیز حمایت خود را از این اقدام ارزنده اعلام کرد.

وی گفت: طرح تأسیس و راه‌اندازی شهرک صنعتی چاپ و نشر توسط اتحادیه‌های مرتبط، در مراحل اولیه بسر می‌برد و این اتحادیه‌ها تنها قول‌هایی را از ارگان‌های دولتی گرفته‌اند. از این‌روی اگر موضوع مذکور جدی شده و اقدامات اجرایی در این خصوص صورت گیرد، دفتر امورچاپ نیز مطالعات و تحقیقات مورد نظر اتحادیه‌ها را در اختیارشان قرار خواهد داد.

سرپرست امور دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار اخبار چاپ به موضوع شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران در همسایگی شهرک صنعتی شمس‌آباد پرداخته و تصریح کرد: بلاتکلیفی و وضعیت نامشخص شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران در جاده تهران ـ قم (و در همسایگی شهرک صنعتی شمس‌آباد) به لحاظ فنی نبود. بلکه می‌توان اذعان کرد کلیه مطالعات زیرساختی، تخصصی و کارشناسی در خصوص تأسیس این شهرک انجام شده بود. تنها مشکلی که موجب شد تا بلاتکلیفی تکمیل پروژه شهرک همچنان باقی بماند، نیازمندی‌های شهرک مجاور (شمس‌آباد) در حوزه‌های صنعتی، آبرسانی و... بود.

البته تا زمانی که اعلام نظر قطعی شرکت شهرک‌های صنعتی تهران در مورد محل تأسیس شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران و قابلیت‌های زمین در نظر گرفته شده مشخص نشود، نمی‌توان در خصوص عدم تأسیس شهرک صنعتی چاپ و نشر تهران اعلام نظر قطعی داشت.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ پنج شنبه ۲۰ خرداد