علی مغانی، در گفتگو با اخبار چاپ به مناسبت برگزاری انتخابات هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ:
تنها دلیل حضور مجدد در اتحادیه، انتقال تجارب است


اتحادیه صادرکنندگان نیازمند بهره‌مندی از تجربیات گذشته است. لذا کاندیدا شدن هیئت مدیره سابق را می‌توان تنها به دلیل استفاده از این اندوخته‌ها ارزیابی کرد.

اخبار چاپ: علی مغانی عضو هیات مدیره اسبق و کاندیدای حضور در ترکیب این دوره هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ، در خصوص عملکرد این اتحادیه در سه سال گذشته، اظهار داشت: با توجه به سابقه اندک اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در این حوزه صنعتی و با عنایت به اینکه این اتحادیه تنها چند‌ سالی است که فعالیت خود را آغاز نموده؛ با بسیاری از اقدامات جانبی برای تأسیس این اتحادیه روبرو بوده است، فراهم نمودن مکان مناسب، امکانات مورد نیاز، به کارگیری پرسنل متخصص و تثبیت موقعیت اتحادیه در سازمان‌های توسعه صادرات، اتاق بازرگانی و... از جمله مسائلی است که اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در ابتدای کار با آنها دست به گریبان بود.
وی تصریح کرد: هیات رئیسه اتحادیه صادرکنندگان تمام تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند در پیشبرد اهداف متعالی صنعت چاپ گامی موثر بردارند، در همین راستا در بخش صادرات و واردات کالاهای واسطه‌ای و تعرفه‌ی گمرکی اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است. تنها بخشی از این اقدامات به سمع و نظر فعالان صنعت چاپ کشور رسیده است.
عضو اسبق هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ بیان کرد: یکی از طرح‌های اصلی این اتحادیه در برنامه‌های سال 88 برگزاری نمایشگاه اکو بود. خوشبختانه علیرغم کاستی‌ها و کمبودهای بسیار نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو (پکو) توانست پاسخگوی بخشی از خواسته‌ها و نیازهای فعالان صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور در بخش صادرات باشد. این امر یکی از افتخارات موفقیت‌آمیز اتحادیه صادرکنندگان در طول فعالیت نخستین هیات مدیره آن محسوب می‌شود.
وی افزود: اهداف آینده اتحادیه بی‌شک پی‌گیری عملکردهای گذشته اتحادیه است مسلما با تجربه‌ای که در این زمینه کسب کرده‌ایم می‌توانیم آینده روشن‌تری را برای اتحادیه به ‌وجود آوریم.
علی مغانی در خصوص دومین دوره انتخابات هیات مدیره اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ اعلام کرد: تمامی اعضا طبق اساس‌نامه اتحادیه می‌توانند در آن شرکت و برای انتخابات کاندید شوند. لازم به ذکر است که اتحادیه صادرکنندگان از حضور افراد جدید استقبال خواهد کرد؛ تا بدین طریق از کلیه ظرفیت‌ها تخصص‌های عزیزان فعال در صنعت چاپ کشور استفاده کنیم.
وی در پایان افزود: بدنه صنعت چاپ تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا بتواند مشکلات صنعت را مرتفع کنند و همپای کشورهای دیگر در تکنولوژی و به روزرسانی این فرا صنعت همگام شوند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۱۹ خرداد