کارگردان آیینه‌های غبارگرفته در تاریخ مطبوعات و چاپ ایران:
دریچه‌های فرهنگ تنها به دست صنعت چاپ باز می‌شود


رهبر قنبری گفت: صنعت چاپ پایه‌های اصیل هر کشوری را به خود اختصاص داده و چاپخانه‌داران در صورتی می‌توانند منتقل کننده فرهنگ باشند که شناخت کافی از حوزه‌های متعدد فرهنگ داشته باشند.

به گزارش اخبار چاپ، رهبر قنبری مدرس دانشگاه، کارگردان و نویسنده در زمینه چاپ در حاشیه مراسم اعطای گواهینامه پایان دوره‌ی آموزشی دانش‌آموختگان صنعت چاپ که در اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برگزار شده بود، گفت: تاریخ مطبوعات در ایران همچون کاغذ اخبار، وقایع اتفاقیه و ... همراه با ورود صنعت چاپ معنی پیدا کرده است. او این نشانه آن است که صنعت چاپ می‌تواند ارتقادهنده فرهنگ در جامعه باشد.
وی در ادامه افزود: با توجه به سوابق تاریخی موجود، چاپخانه‌داران، اولین کسانی هستند که در مسیر ارتقاء علم در کشور به درجه رفیع شهادت نائل گشته‌اند. تا بتوانند به بالا بردن سطح تفکر مردمان آن روزها همانند روزنامه‌نگاران و نویسندگان کمک کنند.
کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون با بیان این مطلب که صنعت چاپ حنجره نویسندگان می‌باشد. خاطر نشان کرد: کارگردانان و نویسندگان باید این صنعت گرانمایه را به هر طریقی که می توانند به آحاد جامعه معرفی و کارگردانان مشکلات این صنعت را از طریق رسانه‌های تصویری به همه قشرهای جامعه نشان دهند.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ يکشنبه ۱۶ خرداد