عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
جای خالی صنعت چاپ در ساختمان بهارستان


در حال حاضر فراکسیونی که بتواند نیازهای صنعت چاپ را در مجلس برطرف کند وجود ندارد و اگر بخواهیم مسائل ومشکلات صنعت چاپ را مرتفع کنیم، نیازمند تشکیل فراکسیون در مجلس هستیم .
به گزارش اخبار چاپ سید علی طاهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم گلستان اعلام کرد: صنعت چاپ کشور نیازمند حامی است که از دل این صنعت با خبر باشد و خلع‌های و مشکلات موجود این صنعت را با مجلس در میان بگذارد بنابراین تشکیل فراکسیون چاپ در مجلس می‌تواند رابط مناسبی برای هر دو طرف بوده و این کانال ارتباطی بسیاری از مسائل صنعت چاپ را از طریق طرح و لایحه به مجلس ارائه دهد .
وی افزود: عدم تشکیل فراکسیون صنعت چاپ و فقدان برنامه‌ ویژه در مجلس که بتواند راهکار مناسبی در توسعه صنعت چاپ باشد دیده می‌شود و این مسئله می‌تواند رابطه را بین مجلس و صنعت چاپ کمرنگ کند در همین راستا همکاری اتحادیه‌های صنعت چاپ و وزارت ارشاد و ارائه طرح های مناسب می‌تواند بهترین راه موجود باشد .

• عدم اطلاع‌رسانی اتحادیه‌های صنعت چاپ مشکل اصلی شهرک صنعتی است
وی افزود: عدم رابطه‌مناسب میان اتحادیهای صنعت چاپ با کمسیون مرتبط از جمله ‌کمیسیون فرهنگی باعث شده است تا هریک از اعضای کمیسیون از شرایط حاکم و فرایند تاسیس و راه‌اندازی شهرک صنعتی اظهار بی اطلاعی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس آماده است که هرگونه همکاری لازم را با اتحادیه‌های صنعت چاپ انجام دهد ولی برخلاف انتظار ما اتحادیه‌های صنعت چاپ تا کنون هیچ گونه تعاملی که بتواندبه بهبود رابطه ها کمک کنند انجام نداده اند .

• صنعت چاپ در زمره محصولات بالا‌دست محسوب نمی‌شود

نماینده مردم گلستان تصریح کرد: صنعت چاپ را نمی‌توان به عنوان یک محصولات بالا‌دست محسوب کرد و به همین دلیل اتحادیه‌های صنعت چاپ می‌توانند با فعالیت‌های بیشتر خود با وزارت‌خانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مجلس شورای اسلامی نیازهای ضروری صنعت چاپ را بر‌طرف کنند.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ شنبه ۸ خرداد