مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران:
چاپخانه‌داران نگران خرید اقلام مورد نیاز از تعاونی هستند


مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران اعلام کرد: تعداد قابل توجهی از چاپخانه‌داران تهران علیرغم علاقه‌مندی نسبت به خرید از این تعاونی به دلیل محاسبه مالیاتی اداره کل مالیات استان تهران، نگران خرید از این تعاونی هستند.
مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران در گفتگو با اخبار چاپ اعلام کرد: تعاونی چاپخانه‌داران تهران از ابتدای سال جاری، 1200 تن کاغذ و مقوا از کشورهای اتریش و کره‌جنوبی وارد و بخشی از آن را در بازارهای داخلی عرضه کرده است.
احمدرضا اعتماد مظاهری، در ادامه به نحوه خریداری و ترخیص این کالاها اشاره کرده و افزود: سفارش کالاهای مذکور پیش از سال جاری داده شد. البته کلیه این کالاها پس از سال و در سه نوبت به اوزان 550 تن، 200 تن و تا ده روز آینده به میزان 450 تن وارد کشور شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 75 درصد از کاغذ و مقواهای وارداتی بین اعضای صنف توزیع و فروخته شده است. امیدواریم در این نوبت نیز که تا ده روز آینده روانه بازار می‌شود، استقبال خوبی صورت بگیرد. گرچه رقابت تعاونی چاپخانه‌داران با همکاران بخش خصوصی رقابتی مشکل و نفس‌گیر شده است.
مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران در خصوص دلایل رقابت سنگین این تعاونی با دیگر فعالان این عرصه اظهار داشت: شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران به عنوان شرکتی حقوقی موظف است که کلیه دفاتر سفارشات خود را در بازه‌های زمانی سه ماهه به وزارت دارایی تحویل نماید. لذا باید 3درصد مالیات بر ارزش افزوده را به طور حتم در این دفاتر ثبت نماید. همین امر موجب می‌شود تا قیمت تمام‌شده کالاهای این تعاونی نسبت به قیمت تمام‌شده کالاهای رقبای در بخش خصوصی بالاتر باشد. همین مسئله رقابت را برای تعاونی چاپخانه‌داران بسیار مشکل می‌سازد.
وی در پایان به نگرانی چاپخانه‌داران نسبت به خرید از تعاونی اشاره کرده و می‌افزاید: مشکل دیگری که تعاونی با آن روبرو است؛ موضوع نگرانی چاپخانه‌داران نسبت به خرید از این شرکت است. به همان دلیل مذکور چاپخانه‌داران نگرانند که اداره کل مالیات استان تهران در مورد عملکرد آن‌ها دچار اشتباه شده و هزینه مالیاتی آن‌ها چند برابر گردد.
منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۹ چهارشنبه ۵ خرداد