خداحافظی رضایی با اتحادیه صادرکنندگان/ انتخابات باز هم به تعویق افتاد/ نسل جدید از انتخابات استقبال نمی‏کند


اخبار چاپ: در حالی که برای دومین بار انتخابات هیات مدیره انحادیه صادرکنندگان به تعویق افتاده است، رضا رضایی، رئیس فعلی این تشکل از خداحافظی اش خبر داده است.

رضایی در گفت و گو با اخبار چاپ در تشریح دلایل خداحافظی گفت: اصرار دارم که نیروهای جوان برای انتخابات هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ نامزد شوند با این وجود اما تا کنون تعداد نامزدها به حد نصاب نرسیده است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خدمات صنعت چاپ به تاخیر مجدد در برگزاری انتخابات این اتحادیه اشاره کرد و افزود: برای انتخاب هیات مدیره جدید به 9 نامزد (6 نفر به عنوان عضو اصلی و 3 نفر به عنوان عضو علی البدل) نیاز داریم اما تا کنون فقط 6 نفر ثبت نام کرده اند.

وی گفت: نسل دوم و سوم صنعت چاپ از افراد تحصیلکرده و خوش فکر هستند و با مشارکت در این انتخابات می توانند به رشد صادرات صنعت چاپ کمک و در این بخش تحول ایجاد کنند، اما آن طور که باید از برگزاری انتخابات استقبال نکرده اند.

رضایی که خود از نامزدی مجدد در انتخابات هیات مدیره جدید انصراف داده است، درباره دلایل عدم استقبال نیروهای جوان از این انتخابات گفت: شاید به دلیل فشار کاری زیاد دو ماه منتهی به پایان سال، کمتر کسی از نامزدی در این انتخابات استقبال کرده است. از طرف دیگر برخی از کسانی هم که مایل به نامزدی هستند، به دلیل اینکه به جای جواز وزارت ارشاد، جواز کار خود را از وزارت صنایع کسب کرده اند یا جواز کار به نام خودشان صادر نشده است، به دلیل تنافر با اساسنامه اتحادیه قادر به نامزد شدن برای این انتخابات نیستند.

وی افزود: بر طبق اساسنامه اتحادیه یک ماه پس از دعوت اولیه برای برگزاری انتخابات هیات مدیره، باید در روزنامه آگهی ارائه شود اما ما علاوه بر ارائه آگهی، از طریق تماس های تلفنی و ارسال نامه نیز تلاش کرده ایم اعضا را به نامزدی تشویق کنیم.

رضایی گفت: در صورتی که تعداد نامزدها به حد نصاب برسد، پیش از پایان سال 88 این انتخابات را برگزار خواهیم کرد. در غیر این صورت برگزاری مجمع عمومی و انتخابات به سال آینده موکول می شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ شنبه ۱۵ اسفند