رییس هیات مدیره شرکت تعاونی چاپخانه‌داران مطرح کرد:
اتحادیه نیازمند خانه‌تکانی است


رییس هیات مدیره شرکت تعاونی چاپخانه‌داران گفت: اتحادیه چاپخانه‌داران نیاز به خانه‌تکانی دارد و لازم است یک هیات مدیره که هم توان تجربی و هم توان انجام کارگروهی دارد در راس کار قرار گیرد تا مشکلات صنفی این حوزه رفع شود

رییس هیات مدیره  شرکت تعاونی چاپخانه‌داران گفت: اتحادیه چاپخانه‌داران نیاز به خانه‌تکانی دارد و لازم است یک هیات مدیره که هم توان تجربی و هم توان انجام کارگروهی دارد در راس کار قرار گیرد تا مشکلات صنفی این حوزه رفع شود .

حمید غفاری که عضو علی‌البدل هیات مدیره و پیش از این  و در سالیان طولانی عضو کمیسیون حل اختلاف اتحادیه بود به اخبار چاپ گفت: متاسفانه توان کار گروهی از هیات مدیره اتحادیه سلب شده است و اتحادیه چاپخانه‌داران از یک نهاد صنفی، به‌صورت انحصاری و انفرادی اداره می‌شود .

به گفته وی، همین که رییس اتحادیه با ایراد اتهامات واهی و پرونده‌سازی نسبت به اخلال در فعالیت کمیسیون حل اختلاف اقدام کرد، نشانه روشن خودمحوری در این نهاد صنفی است .

مدیر چاپخانه نور حکمت با اشاره به نامه‌نگاری‌هایی که با هیات مدیره اتحادیه برای حل مشکلات و رفع ابهامات در زمینه کمیسیون حل اختلاف داشته است، گفت: پس از اخلال در کار کمیسیون و درخواست بازرسی از کمیسیون نظارت اتاق اصناف و رسیدگی به پرونده‌سازی صورت گرفته، رییس اتحادیه با توضیحی در حاشیه نامه من که ارتباطی هم به موضوع نداشت، اعلام کرد که رییس اتحادیه می‌تواند کمیسیون را ملغی کند .

غفاری با اشاره به نامه دیگری که فروردین ماه به اعضای هیات مدیره نوشته و خواستار حضور کمیسیون بازرسی و نظارت ماده ۳۹ اتاق اصناف برای بررسی این موضوع شده است هم گفت: در این نامه هم که در دفتر اتحادیه ثبت نشده و رییس اتحادیه بدون طرح در جلسه هیات مدیره و پس از ۱۲ روز طی پاسخی خطاب به من، دوباره اعلام کرده‌اند که رییس اتحادیه تصمیم‌گیرنده اصلی در انحلال کمیسیون است .

غفاری با طرح این ایراد که این نامه اصلا درباره حدود اختیارات رییس اتحادیه نبوده و خطاب به رییس هم نبوده و نباید رییس اتحادیه پاسخ آن را می‌داد و حتی در دفتر اتحادیه هم به ثبت نرسیده، افزود: خواسته اصلی من تشکیل نشستی با حضور نمایندگان کمیسیون ماده ۳۹ اتاق اصناف برای بررسی اتهام وارده به دو عضو کمیسیون بوده و در نتیجه ارتباطی به اختیارات رییس اتحادیه ندارد .

غفاری با اشاره به مشکلاتی از این دست که اتحادیه صنف چاپ و به‌دنبال آن فعالان صنفی را بسیار آزرده‌خاطر کرده و رضایتی در این حوزه در میان فعالان دیده نمی‌شود، گفت: فعالان و همکاران صنفی ما خواستار اتحادیه‌ای قوی، پاسخگو، برنامه‌ریز و پیگیر حل مشکلات این حوزه است .

به گفته مدیر چاپ نورحکمت، با وجود مشکلات عدیده‌ای که گریبان این صنعت پرسابقه را گرفته است، ضرورت وجود نهادی که بتواند با دوندگی و پیگیری و برگزاری نشست‌هایی با مدیران دولتی و خصوصی و حتی تجار و بازرگانان مشکلات تامین مواد اولیه و امور مالیاتی و کارفرمایی را  رفع کند، بیش از پیش احساس می‌شود و امیدواریم پایان این دوره از فعالیت هیات مدیره، با هیات مدیره‌ای کارآمد و توانمند، مشکلات کنونی برطرف شود .

غفاری انتخابات پیش‌رو را همچون همه عرصه‌های کنونی کشور حساس و اثرگذار دانست و خواستار حضور حداکثری فعالان برای تعیین سرنوشت چهارساله این صنف شد .



منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ ارديبهشت