مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان خبر داد
توزیع حدود ۷۰ هزار متر مربع زینگ در هفته آینده


غلامرضا شجاع با اشاره به ترخیص بیش از۷۰ هزار متر مربع زینک وارداتی این تعاونی در روزهای اخیر و تخلیه در انبار تعاونی گفت: در هفته آینده این زینک‌ها با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان چاپخانه‌های درخواست‌کننده توزیع خواهد شد.

مدیر عامل تعاونی لیتوگرافان از توزیع بخشی از زینک‌های وارداتی این تعاونی در هفته آینده خبر داد.

غلامرضا شجاع در گفتگو با اخبار چاپ با اشاره به ترخیص بیش از۷۰ هزار متر مربع زینک وارداتی این تعاونی در روزهای اخیر و تخلیه در انبار تعاونی گفت: در هفته آینده این زینک‌ها با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان چاپخانه‌های درخواست‌کننده توزیع خواهد شد.

به گفته شجاع کل سفارش این تعاونی ۳۰۰ هزار متر مربع بوده زینگ در انواع مختلف بوده که با واردات حدود یک چهارم از سفارش مربوطه می‌توانیم نیاز چاپخانه‌ها، به‌ویژه چاپخانه‌های مطبوعات و نشریات را تامین کنیم.

شجاع با اشاره به اینکه چاپخانه‌های مطبوعاتی به‌دلیل نبود و کمبود زینک در ماه اخیر دچار مشکلاتی شدند و برخی از نشریات و مطبوعات از انتشار نشریات خود بازماندند، افزود: با توزیع این زینک‌ها، حداقل بخشی از نیاز این بخش مرتفع شده و با حمایت‌ها و همکاری‌های دولت در زمینه‌های تخصیص ارز می‌توانیم در آینده نزدیک مشکلات موجود را به‌صورت کامل رفع کنیم.

وی تاثیر توزیع این میزان از زینک در حوزه صنعت چاپ را زیاد نمی‌داند، اما معتقد است همین میزان هم می‌تواند به توان تولیدی و انتشاراتی بخش‌هایی از نشریات و مطبوعات کمک کرده و خوانندگان را از نشریات مورد مورد نظر بهره‌مند کرده و چرخه اطلاع‌رسانی کشور را دوباره فعال کند.

مدیر عامل تعاونی لیتوگرافان تهران با اشاره به اینکه گروه‌ها و افراد دیگری هم با سفارش زینک و پر کردن پرفروما نسبت به واردات زینک اقدام کرده‌اند، گفت: با ورود سفارشات این بخش هم می‌توان در آینده نزدیک شاهد فروکش کردن بحران زینک در حوزه چاپ شد.

شجاع زمان ورود بخش پایانی سفارش زینک تعاونی لیتوگرافان را پایان اردیبهشت ماه اعلام کرد و افزود: با ورود بقیه محموله زینک سفارشی تعاونی، این محموله خرداد ماه در میان فعالان توزیع خواهد شد.



منتشر شده توسط خبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۸ چهارشنبه ۴ ارديبهشت