کاغذ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان کوتاه آمد


رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا م‌ از کاهش قیمت کاغذ در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: به‌دنبال توزیع کاغذ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه‌اندازی سامانه توزیع قیمت کاغذ تحریر در بازار هر بند 40 تا 50 هزار تومان با کاهش مواجه شده است

رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ از کاهش قیمت ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی کاغذ در راستای توزیع کاغذ از سوی وزارت ارشاد و راه‌اندازی سامانه توزیع خبر داد .

سید‌حسن میرباقری رئیس انجمن واردکنندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با تسنیم‌ از کاهش قیمت کاغذ در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: به‌دنبال توزیع کاغذ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه‌اندازی سامانه توزیع قیمت کاغذ تحریر در بازار هر بند 40 تا 50 هزار تومان با کاهش مواجه شده است .

وی ادامه داد:‌ کاغذهایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیراً‌ توزیع کرد،‌ به‌صورت داوطلبانه از سوی واردکنندگان کاغذ تامین شده بود و با ورود پارتی‌های جدید کاغذ که بر اساس فهرست مورد تایید کارگروه کاغذ ارشاد تهیه شده است‌، قیمت‌ها کاهش قابل توجه دیگری را نیز تجربه خواهند کرد .

 میرباقری در پاسخ  به انتقادات درباره مشخص نبودن سرنوشت 98 درصد کاغذهای وارداتی یکسال گذشته گفت:  کاغذهایی که طی یکسال گذشته در بازار توزیع شده است‌، پس چگونه تامین شده؟ از سوی دیگر برخی نیز ارز گرفتند،‌ اما کاغذ وارد نکردند‌، ما همان ابتدا گفتیم که بسیاری از این افراد عضو انجمن نیستند،‌ مراجع دولتی و قضایی بسیاری از این‌ها را تحت تعقیف قرار داده‌اند .

وی ادامه داد: واردکنندگان کاغذ بسیاری از کاغذهای خود را در کاه‌های گذشته با همان نرخ مصوب ارشاد یعنی 5100 تومان به مصرف‌کنندگان فروختند‌، مصرفکنندگانی که سال‌هاست مشتری خود واردکنندگان هستند‌، اینکه خرده‌فروشان در بازار کاغذ را به چه قیمتی فروختند به ما ارتباطی ندارد .

میرباقری با اشاره به افزایش قیمت کاغذ در ماه‌ها اخیر گفت:  مدتی بود که کاغذ بسیار گران و به 260 هزار تومان نیز رسید،‌ اما چندان خرید و فروش انجام نمی‌شد‌، اکنون نیز با وحجود کاهش  40 تا 50 هزار تومانی باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود .



منتشر شده توسط تسنبم در تاریخ ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ آذر