نایب رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران:
کمبود کاغذ نداریم، بازار لجام گسیخته است


نایب رئیس اول اتحادیه کاغذ و مقوای تهران درباره افزایش قیمت کاغذ اظهار داشت: این افزایش قیمت‌ها اصلا مربوط به کمبود کاغذ در کشور نیست چرا که ما به اندازه یک سال دیگر هم در انبارها کاغذ داریم، این مسئله گرانی کاغذ ناشی از سوء‌مدیریت‌هاست

احمد شریفان نایب رئیس اول اتحادیه کاغذ و مقوای تهران در گفت‌وگو با فارس درباره افزایش قیمت کاغذ اظهار داشت: این افزایش قیمت‌ها اصلا مربوط به کمبود کاغذ در کشور نیست چرا که ما به اندازه یک سال دیگر هم در انبارها کاغذ داریم، این مسئله گرانی کاغذ ناشی از سوء‌مدیریت‌هاست .

شریفان در ادامه سخنانش در پاسخ به این سوال که نهاد و مسئول قیمت‌گذاری کجاست، بیان داشت: متاسفانه امروز قیمت‌گذاری بدون مسئول انجام می‌شود! هرکسی به میل خود این وسیله را سوار شده و می‌راند و توجهی به بازار ندارد .

نایب رئیس اول اتحادیه کاغذ و مقوای تهران با بیان اینکه دستگیری چند نفر متخلف راهکار اصلی نیست، تصریح کرد: ابتدا باید جنس را وارد بازار کرد، بازار را تامین نمود و سپس متخلفان را دستگیر کرد، اما میبینیم که امروز هیچکس پاسخگو نیست،  اما نکته مهم که همیشه روی آن تاکید داردم این است که روسای اتحادیه خودشان دستی برآتش دارند !

شریفان با ارائه این پیشنهاد که سازمان تعزیرات باید با صاحبنظران این حوزه مشورت کرده و از تجارب آنها نهایت استفاده را ببرد، گفت: بازار لجام گسیخته کاغذ را  کسی نیست که مدیریت کند، من خودم اتحادیه را نیز صالح برای این کار نمی‌دانم هرچند ما به عنوان اتحادیه نیز نمی‌توانی قیمت‌گذاری کنیم چون ذی نفع ورود و خروج نیستیم .

شریفان در پاسخ به قیمت‌های کنونی توضیح داد: در حال حاضر قیمت کاغذ تحریر ۸۰ گرمی در مرز ۳۰۰ هزار تومان و قیمت کاغذ ۷۰ گرمی ۲۵۰ هزار تومان است. ما کمبود کاغذ نداریم که هرروز با گرانی آن مواجه شویم، سوء استفاده‌گرانی هستند که از این فرصت استفاده کرده و از عدم نظارت بهره می‌برند .

نایب رئیس اول اتحادیه کاغذ و مقوای تهران در پاسخ به این وسال که کارگروه کاغذ ارشاد ثمراتی داشته یا نه، ادامه داد: بزرگترین نقد بنده به همین کارگروه است، چرا که کارشناسان این کارگروه خودشان ذی‌نفع هستند پس چطور می‌توانند وارد گود شوند! این کارگروه بیشتر چوب لای چرخ بازار گذاشته است !

وی در پایان گفت: امروز بیشتر به این حرف امام راحل رسیدیم که نگذارید و اجازه ندهید کشور به دست نا اهلان بیفتد. باید همت کرد و نظارت‌ها را افزایش داد .



منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۱ آبان