رییس و هیات رییسه اتاق اصناف ایران بخوانند!
اولویت باید احترام مودیان مالیاتی باشد!


هزاران بار از ممیزین شنیده شده اگر درآمد ندارید تعطیل كنید كه این حرف خیانت بوده و برخلاف قواعد امنیتی برای كشور است. با این حال موضوع احترام درخور شان ارباب رجوع وایجاد شرایط و محیط مناسب همراه با فراهم کردن جو مثبت واعتماد به مودیانی که صادقانه کار می‌کنند و مالیات می‌دهند در سازمان امور مالیاتی باید جز اولویت‌ها قرار گیرد، تا این احساس ناخوشایند که تولیدكننده و کسبه نسبت به سازمان امور مالیاتی دارند برطرف شده و صنایع كوچك و صنوف مختلف با احساسی خوب به سازمان مالیاتی مراجعه کنند

غلامرضا شجاع نماینده تشكل های صنعت چاپ استان های كشور به‌جز تهران: اوضاع نامساعد اقتصادی در چند سال گذشته و خرید، فروش وکسب وکار بسیاری از تولید‌كنندگان و صنایع كوچك و متوسط و به‌خصوص کسبه جزء عضو  اتاق اصناف كه کاهش چشم‌گیری داشته موضوعی است که بیشتر از همه مسائل باعث نارضایتی فعالان حوزه تولید و اصناف شده و می‌شود.

جدا از عدم توجه سازمان امور مالیاتی، جو منفی و عدم اعتماد عمیقی که  در این حوزه وجود دارد و متاسفانه در بخش‌های سازمان امور مالیاتی ‌به‌شکلی واضح دیده می‌شود و علاوه بر سلیقه‌ای عمل كردن ممیزین، خود را صاحب  حق و طلب کار دانسته، درصورت مراجعه مؤدیان  به سازمان امور مالیاتی با احترام و در شان تولیدكننده و کاسب  كه حبیب خداست با آنان برخورد نمی‌شود.

متاسفانه افراد صادق  و درستكار و مالیات بده جایگاهی نزد ممیزین  و سر ممیزین و مدیران ارشد مالیاتی با كسانی كه فرار مالیاتی دارند تفاوتی ندارند وحرفشان و مدارك‌شان آنطور که لازم است دیده و شنیده نمی‌شود .

هزاران بار از ممیزین شنیده شده اگر درآمد ندارید تعطیل كنید كه این حرف خیانت بوده و  برخلاف قواعد امنیتی برای كشور است. با این حال موضوع احترام درخور شان ارباب رجوع وایجاد شرایط و محیط مناسب همراه با فراهم کردن جو مثبت واعتماد به مودیانی که صادقانه کار می‌کنند و مالیات می‌دهند در سازمان امور مالیاتی باید جز اولویت‌ها قرار گیرد، تا این احساس ناخوشایند که تولیدكننده و کسبه نسبت به سازمان امور مالیاتی دارند برطرف شده و صنایع كوچك و صنوف مختلف با احساسی خوب به سازمان مالیاتی مراجعه کنند .

این امر باید کمترین در خواست اتاق اصناف ایران از وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی باشد و به‌جای رفاقت و رابطه  با مدیران ارشد سازمان امور مالیاتی با در اختیار داشتن مشاوران متخصص و كار آزموده و وكلای درجه اول در امور مالیاتی كشور با برخورد قانونی و دریافت حق قانونی با این سازمان رفتار كنیم .



منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان