روز گذشته، در محدوده خیابان محلاتی تهران صورت گرفت
توقیف یک چاپخانه چاپ کتاب‌های قاچاق


کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مؤلفان و مترجمان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، عصر شنبه پنجم آبان ۱۳۹۷ با مساعدت اداره کل حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری و اقدام پلیس امنیت و دستور قضایی یک چاپخانه کتاب قاچاق را در محدوده خیابان محلاتی کشف کرد .

یک چاپخانه کتاب قاچاق در محدوده خیابان محلاتی کشف و توقیف شد .

خبرگزاری مهر گزارش داد که کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مؤلفان و مترجمان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، عصر شنبه پنجم آبان ۱۳۹۷ با مساعدت اداره کل حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری و اقدام پلیس امنیت و دستور قضایی یک چاپخانه کتاب قاچاق را در محدوده خیابان محلاتی کشف کرد .

بر اساس این گزارش، فرم‌های چاپی کتاب‌های قاچاق ضبط شده که در حوزه‌های عمومی و دانشگاهی است، توقیف و صاحب چاپخانه تحت تعقیب قضایی قرار گرفت .

کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مؤلفان و مترجمان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اعلام کرده که با اقامه شکایت ناشران متضرر از متهم، وکیل اتحادیه به وکالت از شاکیان مبادرت به اقامه دعوی در مراجع ذی‌صلاح خواهد کرد.

اتحادیه‌های صنفی صنعت چاپ پیش از این با انتشار دستورالعملی به واحدهای تحت پوشش، از این واحدها خواسته‌اند تا نسبت به چاپ کتاب‌های بدون مجوز و یا مساله‌دار جدا خودداری کنند.

رییس اتحادیه صحافان تهران هم در در گفتگو با اخبار چاپ از ابلاغ بخشنامه این اتحادیه به واحدهای صحافی برای شفافیت در کار و پرهیز از صحافی کتاب‌های بدون مجوز خبر داد.



منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان