معاون امور فرهنگی اداره کل ارشاد استان تهران خبر داد
رسیدگی به تخلفات ۱۹ چاپخانه در استان تهران در سال جاری


از ابتدای سال جاری حدود 30 پروند از 49 پرونده تشکیل شده مربوط به حوزه نشر است که از این تعداد، تاکنون 13 پرونده بررسی و رای صادر شده است .

مهرشاد کاظمی، معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری حدود 30 پروند از 49 پرونده تشکیل شده مربوط به حوزه نشر است که از این تعداد، تاکنون 13 پرونده بررسی و رای صادر شده است .

 به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایرنا ایرنا، کاظمی افزود: در حوزه چاپ هم به تخلفات 19 پروند رسیدگی شده و نتیجه به کمیسیون ارسال شده است .

 کاظمی اظهار داشت: این پرونده ها در پی شکایت افراد حقیقی و حقوقی از تخلفات انتشاراتی ها و چاپخانه هایی که مجوز خود را از ارشاد گرفته اند تشکیل شده است .

 معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: پرونده هایی که رای آنها صادر شده فرصت دارند تا اعتراض خود نسبت به رای صادره را به وزارت ارشاد ارائه کنند .

 وی بیشتر تخلفات در حوزه چاپ و نشر را شامل اختلاف بین مشتریانی که سفارش چاپ دارند با چاپخانه ها، چاپ و نشرهای بدون مجوز عنوان کرد .

 وی گفت: توقف فعالیت بطور موقف و محدود یا لغو کامل مجوز از جمله مجازات هایی است که برای متخلفان در این حوزه ها در نظر گرفته می شود .

 به گفته کاظمی، به استناد بند 22 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوبه سال 1365 مجلس شورای اسلامی و بند 12 مصوبه ستاد عالی اداری راجع به وظایف واحدهای استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب سال 81 ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به عنوان یک مرجع قانونی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران استان تهران از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی است .

 وی توضیح داد که در حوزه چاپ هم بر اساس قانون، بررسی، تحقیق، تفحص و اعلام گزارش و پیشنهاد به کمیسیون رسیدگی به تخلفات چاپخانه ها و واحدهای وابسته بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران است

 

منتشر شده توسط اخبار چاپ در تاریخ ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۲ مهر