رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا:
بازار کاغذ راکد شده است/ افزایش قیمت نداشتیم


تولیدکنندگان که برای تهیه مواد اولیه با مشکل روبه‌رو هستند، ترجیح می‌دهند خریدی نداشته باشند تا بازار به ثبات برسد و همین موضوع موجب ایجاد رکود در بازار شده است

تولید با مناسب شدن قیمت مواد اولیه رونق می‌گیرد

 رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا با بیان اینکه ثبات قیمت در بازار به رونق‌بخشی در بخش تولید کمک می‌کند، گفت: تولیدکنندگان که برای تهیه مواد اولیه با مشکل روبه‌رو هستند، ترجیح می‌دهند خریدی نداشته باشند تا بازار به ثبات برسد و همین موضوع موجب ایجاد رکود در بازار شده است.  

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایبنا؛ حسین میرباقری؛ رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا با بیان اینکه قیمت کاغذ در هفته اخیر قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است، عنوان کرد: بازار کاغذ نیز همانند دیگر حوزه‌های فعال در زمینه چاپ و نشر راکد است و خرید و فروشی در بنگا‌ه‌های کاغذفروشی انجام نمی‌شود.
وی افزود:‌ البته قیمت‌ها نسبت به اوایل سال تغییر داشته است اما باید در نظر داشته باشیم که این موضوع فقط مختص کاغذ نیست بلکه کالاهای دیگر نیز در کشور با افزایش قیمت چشم‌گیری روبه‌رو شده است.
میرباقری با بیان اینکه بهای برخی از کالاها به صورت هفته‌ای افزایش پیدا می‌کند، گفت: در یک بازه زمانی در زمینه کاغذ نیز چنین موضوعی وجود داشت اما خوشبختانه در حوزه کاغذ طی ده روز اخیر افزایش قیمت نداشتیم و با ثبات نسبی روبه‌رو بودیم.
وی تاکید کرد: ما خوشحال می‌شویم که قیمت‌ها ثابت بماند و مشخص باشد تا فشاری که روی تولیدکنده وجود دارد برداشته شود زیرا زمانی که بتوانیم مواداولیه را با قیمت مناسب در اختیار داشته باشیم تولید نیز رونق پیدا می‌کند و جنس به راحتی در بازار عرضه می‌شود.
رییس اتحادیه کاغذ و مقوا با اشاره به تبعات عدم ثبات قیمت در طولانی مدت، توضیح داد: تا زمانی که قیمت مشخص نشود تولیدکنندگان نمی‌توانند خرید انجام دهند و چرخ‌های تولید حرکت نمی‌کند و این موضوع باید حتما از سوی مسئولان بررسی شود.
میرباقری یادآور شد: مساله اینجا است که در داخل کشور ما خودمان بیشتر خودمان را تحریم می‌کنیم تا خارجی‌ها. اگرچه مشکلات زیادی در موضوعات اقتصادی برای کشور به وجود آمده است اما معتقدم که با همفکری و همدلی می‌توانیم بسیاری از این مشکلات را پشت سر بگذاریم و امیدوارم در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم.

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور