به گفته فرهاد عماد؛
خدمات لیتوگرافی در اتحادیه تعیین قیمت شد


جلسه بررسی وضعیت و تعیین قیمت پلیت و خدمات لیتوگرافی با حضور اعضای هیات مدیره و فعالان این حوزه در اتحادیه لیتوگرافان برگزار و قیمت خدمات این حوزه اعلام شد.

جلسه بررسی وضعیت و تعیین قیمت پلیت و خدمات لیتوگرافی با حضور اعضای هیات مدیره و فعالان این حوزه در اتحادیه لیتوگرافان برگزار و قیمت خدمات این حوزه اعلام شد.

فرهاد عماد؛ رئیس کارگروه شرایط مواد اولیه و تعیین قیمت عنوان کرد: قیمت بسیاری از مواد و ملزومات مورد نیاز لیتوگرافان طی ماه‌های اخیر تغییر کرده است اما در تعیین قیمت نهایی خدمات، لیتوگرافی‌ها با مشکلات زیادی همراه بودند.
 
وی افزود: در این میان اعضا برای تعیین قیمت نهایی دچار سردرگمی شده بودند زیرا بهای برخی از مواد مثل پلیت یا داروی ظهور مشخص است، اما مسائلی مثل استهلاک ماشین، هزینه تعمیر، سرویس و نگهداری، هزینه‌های روزمره و دارایی نیز باید لحاظ شوند.
عماد با بیان اینکه لیتوگراف معمولا با این مواد به صورت روزمره در ارتباط است، گفت: افراد معمولا در جریان اخبار گران یا ارزان شدن مواد مصرفی مورد نیاز خود هستند، اما این محاسبه در حوزه‌‌های دیگر معمولا مغفول باقی می‌ماند و به آن توجهی نمی‌شود و به دلیل عدم توجه در این زمینه، ارقام صحیح اعلام نمی‌شود.  
مشاور اتحادیه لیتوگرافان تاکید کرد: این موضوع به این دلیل رخ می‌دهد که لیتوگراف‌ها روزانه با این مسائل درگیر نیستند و به آن توجهی نمی‌کنند و این عدم توجه موجب می‌شود که در برآورد قیمت کارکرد و اجرتی که باید بگیرند دچار اشتباه شوند.
 

 به گفته عماد، کارگروه شرایط مود اولیه و تعیین قیمت اتحادیه لیتوگرافان به درخواست اعضا تشکیل شد و برای اینکه از این اشتباه جلوگیری شود قیمت‌ها را با شاخص‌های مختلفی که در اختیار بوده، محاسبه و در اختیار اعضا قرار داده‌اند.  
وی درباره تبعات این موضوع برای اعضای صنف، توضیح داد: تبعات موضوع این است که اعضا از سردرگمی خارج می‌شوند و دیگر هزینه‌های جانبی موجب ضرر آن‌ها در کار نمی‌شود.
عماد با اشاره به محاسبه ریز هزینه‌ها اعلام کرد: طبق آخرین محاسبات، پلیت ۱ ورقی 215 هزار ریال، پلیت دو ورقی، 420 هزار ریال و پلیت ۴/۵ ورقی 810 هزار ریالی برآورد شده  است که البته با توجه به خرید نقدی باید دریافت حق‌الزحمه از مشتری به‌صورت نقد باشد و زیر این قیمت عمل کردن موجب ضرر کارگاه خواهد بود.

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور