استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان چاپ و نشر در بدنه صنف


مرکز علمی ـ کاربردی 30 تهران با اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با هدف تبادل دانشجو و استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته‌های چاپ و نشر همکاری می‌کنند

مرکز علمی ـ کاربردی 30 تهران با اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با هدف تبادل دانشجو و استفاده از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته‌های چاپ و نشر همکاری می‌کنند.

به گزارش اخبار چاپ به نقل از ایبنا، آرش سپاسی‌مقدم مدیر مرکز علمی ـ کاربردی 30 تهران با اعلام این خبر گفت: به دنبال ظرفیت‌های بسیار خوبی که در میان فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی وجود دارد، رایزنی‌های اولیه برای معرفی دانشجویان رشته‌های مرتبط با حوزه چاپ و نشر برای کارآموزی با اتحادیه‌های صنفی انجام شده است.
 
وی افزود: این دانشگاه یک هزار و 200 دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دارد که در رشته‌های مختلف مدیریت چاپ، طراحی و آماده‌سازی چاپ، مدیریت نشر، امور فرهنگی و بازاریابی، گرافیک، نقاشی، نگارگری و عکاسی مشغول تحصیل هستند و ظرفیت بالقوه‌ای برای ورود به بازار کار دارند.
 
سپاسی‌مقدم با بیان اینکه استفاده از نیروی دانشجو در بنگاه‌های چاپ و نشر می‌تواند در آینده نزدیک به ارتقای این حوزه کمک کند، ادامه داد: هر دانشجو باید در طول تحصیل خود 240 ساعت کارورزی داشته باشد و در این میان به دلیل به‌هم‌پیوستگی موضوع چاپ و نشر و فعالیت ناشران و چاپخانه‌داران، دانشجویان می‌توانند این ساعت‌ها را در این مجموعه‌ها سپری کنند.
 
وی با اشاره به تاثیرات حضور دانشجویان در صنعت گفت: تجربه نشان داده است که تلفیق نیروی انسانی تحصیلکرده در کنار افرادی که سال‌های زیادی تجربه کار کردن در یک حرفه را دارند موجب رشد و ارتقای یک مجموعه، همچنین بهبود شرایط حرفه‌ای و شغلی می‌شود.
 
سپاسی‌مقدم با بیان اینکه دانشجویان نیز بعد از فراغت از تحصیل به دنبال کسب تجربه و حضور در بازار کار هستند، یادآور شد: صنعت نیز می‌تواند از نیروی کار تحصیل‌کرده و جوان در حرفه خود در ابتدا به صورت آزمایشی و در صورت رضایت از عملکرد دانشجو به صورت دائمی در مجموعه خود استفاده کند.
 
وی درباره نهایی شدن این موضوع با اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، یادآور شد: در این زمینه در حال تشکیل یک شورای تعاملی آموزشی برای تدوین برخی سرفصل‌‌های آموزشی در دوره کارورزی هستیم تا این برنامه‌ریزی‌ها با کمترین ایراد همراه باشد، همچنین امیدواریم به زودی موافقت نهایی اتحادیه چاپخانه‌داران تهران را نیز برای اجرایی شدن این طرح در چاپخانه‌ها داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه با اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران این تعامل برقرار شده است تا هر ناشری که اعلام نیاز به نیروی کارآزموده و کارورز داشته باشد با شماره تلفن 66491215 تماس بگیرد و اقدامات لازم برای حضور دانشجویان را در مجموعه خود انجام دهد.

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ مرداد