عل مغانی اعلام کرد؛
تخصیص ارز دولتی برای واردات ماشین‌‌های چاپ


انجمن واردکنندگان ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش‌های سیدعباس صالحی برای قرار گرفتن واردات ماشین‌آلات چاپ در ردیف کالاهای گروه یک برای جذب ارز دولتی انجام گرفته بود، تقدیر کرد.

انجمن واردکنندگان ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش‌های سیدعباس صالحی برای قرار گرفتن واردات ماشین‌آلات چاپ در ردیف کالاهای گروه یک برای جذب ارز دولتی انجام گرفته بود، تقدیر کرد.

علی مغانی؛ رییس انجمن واردکنندگان ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی ایران گفت:
پس از اینکه اعلام شد واردات ماشین‌آلات حوزه چاپ و بسته‌بندی به گروه دو کالایی برده شده است و هیچ‌ نهاد یا مجموعه‌ای برای برون‌رفت از این ماجرا اقدامی نکرد، انجمن واردکنندگان ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی دست به کار شد و نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت.  

وی افزود:‌ از آنجایی که ماشین‌آلات صنعت چاپ همچون مواد اولیه با همه محصولات تولیدی و صنایع مختلف شامل بخش‌های مختلف چاپ و نشر عجین است، این هشدار را دادیم که اگر ماشین‌های‌ به‌روز و مدرن در کشور موجود نباشد در آینده‌ای نزدیک صادرات و بسته‌بندی به مشکل برمی‌خورد.
 
مغانی با اشاره به ارسال نامه انجمن واردکنندگان ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه ما را به معاونت فرهنگی و معاون فرهگی و نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت ارسال و درخواست کرد که ماشین‌آلات صنعت چاپ در گروه یک کالایی قرار گیرد و خوشبختانه این سازمان با درخواست ما موافقت کرد.
 
وی تاکید کرد: به دنبال دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری است که از تلاش‌های ایشان، همچنین معاون فرهنگی و مدیرکل دفتر چاپ و نشر این وزارتخانه در به ثمر نشستن این موضوع تشکر کنم زیرا به صورت شبانه‌روزی در کنار انجمن واردکنندگان ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی بودند و با ما همراهی کردند.
 


نامه تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی


رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی با اشاره به تبعات عدم قرار گرفتن ماشین‌آلات چاپ در گروه یک کالایی توضیح داد:‌ اگر این اتفاق نمی‌افتاد و ارزی به آن اختصاص پیدا نمی‌کرد، ماشین‌آلات الان با ارز آزاد باید خریداری می‌شد و یک ماشین چهاررنگ دو ورقی که 300 تا 400هزار یورو است، حدود سه تا چهار میلیارد تومان تمام می‌شد. در این صورت و کمتر کسی می‌توانست چنین سرمایه‌گذاری عظیمی را برای ورود ماشن‌آلات انجام بدهد و به مرور ما شاهد یک ناوگان چاپ کم‌بنیه می‌شدیم.
 
در بخشی از این نامه از معافیت ورود ماشین آلات چاپ و تعامل سازنده با سازمان صنایع کوچک و بزرگ، شهرک‌های صنعتی و قرار گرفتن این صنعت در ردیف اولویت‏های صندوق توسعه، در شرایط سخت اقتصادی کنون و تحریم‌ها به عنوان اقدامی ارزشمند نام برده شده است.

 

 

منتشر شده توسط ایبنا در تاریخ ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳ مرداد