مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان :
اولویت های برنامه ریزی توسعه صنعت چاپ در استان باشد


حجت الاسلام حمید رضا حنان در همایش صنعت چاپ لرستان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، اظهار داشت: لرستان در خصوص برگزاری همایش های صنعت چاپ در کشور رتبه دوم را دارد

به گزارش اخبار چاپ به نقل از مهر، حجت الاسلام حمید رضا حنان در همایش صنعت چاپ لرستان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، اظهار داشت: لرستان در خصوص برگزاری همایش های صنعت چاپ در کشور رتبه دوم را دارد

وی افزود: حدود ۵۲ چاپخانه در استان لرستان فعالیت دارند که آمار قابل قبولی محسوب می شود و بیانگر اهتمام متولیان امر در این زمینه است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: با توجه به سرعت رشد علمی موجود، صنعت چاپ استان نیز نیازمند رشد و توسعه بوده و لازمه این امر نیز ارتقای سطح تکنولوژی و سطح علمی چاپخانه ها و چاپخانه داران است که باید همگام با هم پیشرفت کنند .

حجت الاسلام حنان تصریح کرد: از آنجا که صنعت چاپ یک صنعت فرهنگی بوده باید یکی از اولویت های برنامه ریزی در این حوزه، توسعه صنعت چاپ در استان باشد که در این زمینه تلاش کرده ایم زمینه های لازم را فراهم آوریم .

وی با اشاره به برخی آسیب های موجود در صنعت چاپ استان لرستان، گفت: چاپ های سفارشی و غیر قانونی که به طور عمده به بیرون از استان منتقل می شوند که یکی از آسیب های این حوزه بوده و نیازمند نظارت بیشتر و برخورد با کسانی است که غیر قانونی در این زمینه عمل می کنند و در این راستا برنامه نظارت های هفتگی از چاپخانه ها استان در دست اقدام است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از اعضای اتحادیه چاپخانه داران استان لرستان خواست تا با همدلی و وفاق نسبت به ایجاد یک صندوق مالی اقدام کنند تا برخی مشکلات این قشر از طریق  راهکار قانونی و اختصاص تسهیلات به اعضای صندوق رفع شود .

حجت الاسلام حنان خواستار برگزاری نشست های فصلی بین اعضای اتحادیه چاپخانه داران استان با مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که در نشست های فصلی، مشکلات و کمبود های این حوزه مطرح و در خصوص رفع آنها برنامه ریزی شود تا در همایش سالانه صنعت چاپ، نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد .

 

منتشر شده توسط مهر در تاریخ ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر