رییس افتخاری کنفرانس ملی مدیریت بر کیفیت چاپ:
توسعه سنتی برای صنعت چاپ کافی نیست


اخبار چاپ: اولین کنفرانس ملی مدیریت بر کیفیت در چاپ، صبح چهارشنبه در شرکت افست آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه این کنفرانس که با حضور جلال ذکایی مدیر کل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از استادان و دست اندرکاران صنعت چاپ برگزار شد، مهندس داود شایسته خصلت رییس افتخاری این کنفرانس گفت: نگاهی به سیر تحول چاپ در ایران، ما را با ارتقاء تدریجی و سنتی کیفیت مواجه می کند که عوامل متعدد در آن نقش داشته اند.

به گزارش اخبار چاپ، وی افزود: رشد کیفی در صنعت چاپ ما بیشتر از مجرای سنتی تحقق پیدا کرده است اما نکته اساسی اینجاست که آیا برای صنف چاپ که امروزه بازار پرورنقی را در اختیار دارد، توسعه کیفی سنتی کفایت می کند؟
وی گفت: من در صدد پاسخگویی به  این سوال نیستم و پاسخ این سوال را باید در میان مباحث علمی این همایش جستجو کرد اما آنچه برای من مایه مباهات است، برگزاری این همایش با مشارکت مجدانه اهالی این صنعت است. آن هم در وضعیتی که قدم های موثری در آموزش حرفه ای این عرصه برداشته می شود.
این پیشکسوت صنعت چاپ در پایان گفت: آرزو دارم این همایش به دستمایه ای موثر برای گسترش حرکات کیفیت گرایانه در عرصه صنعت چاپ کشور تبدیل شود.
اولین کنفرانس ملی مدیریت بر کیفیت با برگزاری کلاس ها، کارگاههای آموزشی و جلسات سخنرانی تا پانزدهم آبان ماه در شرکت افست ادامه دارد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۸۸ پنج شنبه ۱۴ آبان