مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:
امروزه صنعت چاپ در همه هنرها و صنایع متجلی شده است


ناصر مقدم شنبه شب در مراسم تجلیل از فعالان عرصه صنعت چاپ استان زنجان اظهار کرد: صنعت چاپ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صنایع و از جمله بزرگ‌ترین اختراعات بشری است .

 به گزارش اخبار چاپ به نقل از فارس، ناصر مقدم شنبه شب در مراسم تجلیل از فعالان عرصه صنعت چاپ استان زنجان اظهار کرد: صنعت چاپ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صنایع و از جمله بزرگ‌ترین اختراعات بشری است .

وی با اشاره به اینکه در سال‌های نه چندان دور ارتباط صنعت چاپ با عده کمی از افراد بود، تصریح کرد: اما رفته رفته، ارتباط این صنعت بیش از پیش شده و با ارتباط آن با تک تک آحاد جامعه حفظ شده است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه امروزه صنعت چاپ همچون یکی از ضروریات زندگی همانند آب، هوا و خوراک نیاز زندگی است و کمتر کسی است که از آن استفاده نکند، بیان کرد : امروزه این صنعت در همه هنرها و صنایع موجود متجلی می‌شود .

مقدم با تاکید بر توجه به موضوعاتی از جمله دقت در مطالب چاپی، سرعت و کیفیت افزود: امروزه صنعت چاپ شبیه اخباری است که در رسانه‌ها منعکس می‌شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه فعالان عرصه چاپ انسان‌هایی نجیب، تلاشگر و زحمت‌کش هستند، گفت : این صنعت نتیجه زحمات دیگران شامل زحمات یک مولف، زحمات یک مدیر مسؤول نشریه، روزنامه‌نگار و خبرنگار است .

مقدم با اشاره وضعیت چاپ کتاب و تاثیر ظاهر بر جذب مخاطب افزود: برای مثال اگر یک کتاب مطالب بسیار خوبی داشته باشد، اما   کیفیت چاپ و صحافی خوب و مناسبی نداشته باشد، در هر صورت آن مطالب تحت‌الشعاع ظاهر کتاب قرار می‌گیرد .

در ادامه این برنامه زهرا کرمی یکی از فعالان عرصه چاپ استان زنجان با ارائه گزارشی از وضعیت چاپ در زنجان اظهار کرد: فعالان این عرصه شامل رسته های مختلفی است .

این فعال عرصه چاپ شهرستان زنجان با اشاره به اینکه در شهرستان زنجان 23 چاپ افست، 28 دیجیتال و چاپ بنر، هفت صحافی، 44 دفتر فنی، پنج مورد جعبه‌سازی، هشت مرکز مهرسازی و ... فعال است .

 

منتشر شده توسط فارس در تاریخ ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ شهريور