‌افزایش مالیات و مشکلات اصلی ناشران‌ کردستان
‌انتقاد رئیس اتحادیه چاپ و نشر کردستان از افزایش روز افزون و غیرمنصفانه مالیات


فرید عزت ‌پور، رئیس اتحادیه چاپ و نشر کردستان یک‌شنبه شب، در دیدار ناشران و فعالان صنعت چاپ و نشر استان کردستان با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد در سنندج، اظهار کرد: یکی از استان‌هایی که از لحاظ صنعت چاپ

 

به گزارش اخبار چاپ و به نقل ازایسنا، فرید عزت‌پور، رئیس اتحادیه چاپ و نشر کردستان یک‌شنبه شب، در دیدار ناشران و فعالان صنعت چاپ و نشر استان کردستان با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد در سنندج، اظهار کرد: یکی از استان‌هایی که از لحاظ صنعت چاپ بسیار محروم واقع شده، استان کردستان است .

وی افزود: در مجموع حدود شش چاپخانه «اُفست» در استان وجود دارد که به دلیل مشکلات موجود، در معرض تعطیلی هستند .

رئیس اتحادیه چاپ و نشر استان ادامه داد: به روز نبودن امکانات چاپخانه‌های استان، عدم مشمولیت بیمه تامین اجتماعی برای کارگاه‌های بالای پنج نفر، افزایش روزافزون مالیات به صورت غیرمنصفانه و کمبود امکانات صحافی از جمله مشکلات اصلی ناشران استان است .

وی همچنین، انجام بیشتر سفارشات ادارات استان در خارج از استان، عدم پرداخت تسهیلات کم بهره و عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی را از دیگر مواردی مطرح کرد که باعث مشکلاتی برای فعالان حوزه چاپ و نشر استان شده است .

مدیر مسئول انتشارات آراس استان کردستان نیز در این جلسه، به بیان برخی از مشکلات ناشران استان پرداخت و تصریح کرد: محرومیت ناشران استان کردستان از حضور در نمایشگاه‌های کتاب استان‌های دیگر، تاخیر در صدور مجوزها، جمع آوری کتاب‌های مجوزدار اهل سنت در نمایشگاه‌ها و عدم تفویض اختیار به ناشران استان در صدور مجوز چاپ را از جمله مشکلات ناشران استان برشمرد .

سعدی سجادی، اعمال سلیقه‌های شخصی و حذف نکاتی از کتب ناشران استان توسط افرادی که به مسایل و فرهنگ و اعتقادات استان آگاهی ندارند را یکی از دیگر مشکلات عنوان کرد و در پایان افزود: از نهاد کتابخانه‌های عمومی بسیار گلایه‌مندیم، زیرا طی هشت سال گذشته از ناشران استان خریدی نداشته‌اند .

‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این جلسه طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: در 2 سال گذشته در حوزه تولید کتاب، رشد 40 درصدی را در استان داشته‌ایم .

حجت الاسلام رحیم جعفری با اشاره به مشکلاتی که در بخش صدور مجوز کتاب‌های کُردی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این خصوص مکاتباتی صورت گرفته و درخواست کرده‌ایم که صدور مجوزها را به خود استان واگذار کنند .

منتشر شده توسط خبرگزاری ایلنا در تاریخ ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۴ فروردين