برای عرضه در نمایشگاه چاپ و بسته بندی انجام شد
ورود جدیدترین دستگاه‌های چاپ دنیا با ارزش ۱۵ میلیارد تومان به ایران


مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی از ورود پنج دستگاه جدید شرکت هایدلبرگ به ایران به ارزش ۱۵ میلیارد تومان خبر داد .

به گزارش اخبار چاپ و به نقل از خبرگزاری تسنیم، بابک عابدینی، مدیر بخش بین‌الملل نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی،از ورود دستگاه‌های چاپ شرکت‌های خارجی همچون هایدلبرگ به ایران خبر داد و گفت: این ماشین‌آلات که جدیدترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات امروز هایدلبرگ در دنیا محسوب می‌شوند،‌ پس از خروج از گمرک وارد سالن نمایشگاه شده و نصب می‌شوند .

وی ادامه داد:‌ ماشین چاپ لیبل هشت رنگ تولید کارخانه گالوس،‌ دستگاه برش پلار،‌ دستگاه سلفون‌کشی، دستگاه صحافی و ... از جمله این دستگاه‌ها هستند. در مجموع ارزش دستگاه‌هایی که وارد کشور شده‌اند،‌ بالای 15 میلیارد تومان است .

عابدینی تصریح کرد:‌ شرکت ایران روتاتیو نماینده رسمی هایدلبرگ و چند شرکت دیگر غرفه‌های خود را جهت نصب دستگاه‌ها چند روزی است که تحویل گرفته‌اند‌. با توجه به اینکه ماشین‌آلات صنعت چاپ نیاز به زمان طولانی برای نصب دقیق و راه‌اندازی دارند‌، سازمان توسعه و تجارت، وزرات صنعت و شرکت نمایشگاهی تمهیدات لازم برای سهولت واردات ماشین‌آلات به نمایشگاه را اندیشیده‌اند‌؛ از جمله تمهیدات این است که شرکت واردکننده دستگاه را به شرط فروش از گمرک خارج می‌کند‌؛ در صورتی که دستگاه فروش رود،‌ نیازی به بازگشت به گمرک نخواهد داشت،‌ بلکه می‌تواند از محل نمایشگاه انتقال پیدا کند .

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ تصریح کرد:‌ با توجه به فرسودگی ناوگان صنعت چاپ در سال‌های اخیر در ایران،‌ پیش‌بینی می‌کنیم که استقبال قابل توجهی از این دستگاه‌ها وجود داشته باشد‌، زیرا ما سال‌هاست این امکان را نداشتیم که تکنولوژی جدید روز دنیا را به صورت فیزیکی و در حال کار در نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران قرار دهیم .

وی همچنین از نمایش دستگاه‌های ساخته شده در ایران در نمایشگاه خبر داد و گفت :‌ شرکت‌هایی همچون حرفه و فن، سپاس و...که ماشین‌آلات پس از چاپ تولید می‌کنند و به کشورهای دیگر نیز صادرات دارند‌، در نمایشگاه حضور خواهند داشت و ما زمینه معرفی بیشتر آنها به اهالی صنعت چاپ دنیا را فراهم کرده‌ایم .

 

منتشر شده توسط خبرگزاری تسنیم در تاریخ ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ آذر